Bli med på løpetrening for svaksynte/blinde, oppfordrer kontaktperson Per-Einar Torbergsen.

Oppstart av løpetrening for svaksynte/blinde i Trondheim

Onsdag 15. juni kl. 1800-1900 starter fellestrening i friidrett (løp/intervall) for svaksynte/blinde på Dalgård idrettsanlegg på Byåsen i Trondheim. Dette er et lavterskeltilbud for aldersgruppen 15 år og eldre.

- Vi har fått egen treningstid på løpebanen som gir oss muligheten til trygg og god trening. Treningen vil kunne tilpasses hver enkelt persons fysiske form i et godt og sosialt treningsmiljø. Vi ønsker gjerne at deltakerne tar med ledsager hvis man har behov for det, men vi ser også på muligheten til å skaffe ekstra ledsagere, forteller kontaktperson Per-Einar Torbergsen (bildet), som selv er sterkt svaksynt.

Han brenner for å få opp et fint treningstilbud i løping for svaksynte/blinde.

Det nye friidrettstilbudet blir forankret i Byåsen IL friidrett.

Lyst til å prøve deg på ei trening eller får mer informasjon om den nye tilbudet? Ta kontakt med Per-Einar Torbergsen på e-post ptorbergsen@gmail.com eller mobil 922 12 396.

Hvis noen har lyst til å bidra som ledsager for løpere som trenger en "veiviser" eller litt hjelp på treningen, ta også kontakt med Per-Einar Torbergsen på e-post ptorbergsen@gmail.com eller mobil 922 12 396.