Nå kan du bli med på kurs i tilrettelegging av paraidrett i Trondheim 7. oktober kl. 12-1530.

Kurs i tilrettelegging paraidrett

Trøndelag idrettskrets/ Paraidrettssenteret i Trøndelag inviterer til kurs i hvordan tilrettelegge for fysisk aktivitet for barn/unge/voksne med funksjonsnedsettelse torsdag 7. oktober 2021 12.00-15.30 i Trondheim.

Kurset har søkelys på:

• Hva det vil si å ha funksjonsnedsettelse?
  • Å bidra til innsikt i og kunnskap om tilrettelegging av fysisk aktivitet og trening for personer med funksjonsnedsettelser.
  • Utprøving av ulike aktiviteter som med enkle grep (f.eks. type aktivitet, utstyr, tilrettelegging, organisering) kan tilpasses ulike funksjonsnivå.
  • Belyse begrepet paraidrett. Her vil ikke parallellen til den spesifikke idretten (klatring/fotball/dans etc.) være i fokus, men aktiviteter som kan være med å fremme basisferdigheter i den enkelte idrett.
  • Inkludering
  • Erfaringsutveksling
  • Info om paraidrettstilbud i Trøndelag.

For hvem:

• Alle som er involvert eller ønsker å få mer kunnskap om tilrettelegging av fysisk aktivitet og idrett for barn og unge med funksjonsnedsettelse (trenere og ledere i idrettslag/allidrett, kroppsøvingslærere, studenter, andre interesserte).

Kurslærer: Vigdis Vedul-Kjelsås
Kursavgift: Kr. 400

Bindende påmelding: Innen 5. oktober 2021 på e-post: pej@idrettsforbundet.no Eller mobil/sms 9240 2803 (oppgi navn, adresse, fødselsdato, e-post, mobil, stilling, idrettslag)

Ta med treningsklær, innesko, matpakke/frukt og vannflaske. Spørsmål stilles til Per-Einar Johannessen, fagkonsulent/ prosjektleder paraidrett i Trøndelag idrettskrets/ Paraidrettssenteret i Trøndelag, mobil 924 02 803, e-post: pej@idrettsforbundet.no