Bli med på tilretteleggingskurs i Oppdal onsdag 25. januar 2023.

Kurs i tilrettelegging på Oppdal

Trøndelag idrettskrets/ Paraidrettssenteret i Trøndelag inviterer til kurs i hvordan tilrettelegge for fysisk aktivitet for barn, ungdom og voksne med funksjonsnedsettelse 25. januar.

Tid:
Onsdag 25. januar 2023 kl. 0930-1230.

Sted: Sportshallen i Oppdal (Oppdal vid. skole). Skulsvingen 22, 7340 Oppdal.

For hvem:

• Alle som er involvert eller ønsker å få mer kunnskap om tilrettelegging av fysisk aktivitet og idrett for barn, unge og voksne med funksjonsnedsettelse (kroppsøvingslærere, trenere og ledere i idrettslag/allidrett, studenter, andre interesserte).

Kurset har søkelys på:

• Hva det vil si å ha funksjonsnedsettelse?
  • Å bidra til innsikt i og kunnskap om tilrettelegging av fysisk aktivitet og trening for personer med funksjonsnedsettelser.
  • Utprøving av ulike aktiviteter som med enkle grep (f.eks. type aktivitet, utstyr, tilrettelegging, organisering) kan tilpasses ulike funksjonsnivå

Kursavgift: Kr. 500

Instruktør: Svein Bergem

Bindende påmelding: Innen 15. januar 2023 på e-post: pej@idrettsforbundet.no Eller mobil/sms 9240 2803 (oppgi navn, adresse, fødselsdato, e-post, mobil, stilling og evt. medlem av idrettslag)