Vy og Norges idrettsforbund håper den nye avtalen fører til at flere idrettslag velger å reise kollektivt til idrettsarrangement. Foto: Vy

Vy + idretten = sant

Norges idrettsforbund har inngått en samarbeidsavtale med Vy. Målet med avtalen er å få flere til å reise miljøvennlig til idrettsarrangement.

- Vy har som mål å få flere til å reise miljøvennlig, og derfor er vi glade for å samarbeide med Norges idrettsforbund for å få flere utøvere til å velge kollektivt når de skal reise til og fra idrettsarrangementer, sier konsernsjef i Vy, Gro Bakstad.

Formålet med avtalen er blant annet i fellesskap å bidra til å øke andelen som reiser kollektivbasert i forbindelse med norsk idrett, og på den måten bidra til grønn omstilling.

Gå til Vy-tilbudet (pdf)

Gjennom å skape bedre og fleksible løsninger for klubber og lag ønsker vi å synliggjøre fordelene ved å bruke kollektiv transport.

- Transport er et viktig fokusområde i Norges idrettsforbunds bærekraftstrategi, og med Vy på laget ønsker vi å gjøre det enda enklere for idretten å ta miljøansvar, sier Nils Einar Aas, generalsekretær i NIF.