Stor suksess med 150 ungdommer

Helga 27. til 29. oktober samlet vi 150 ungdommer på tvers av ulike idretter, for sosiale dager, faglig opplegg, tverridrettslig aktivitet og grenspesifikke økter. Helga ble en stor suksess, og tilbakemeldingene fra ungdommen selv har vært svært positiv.

Som tradisjonen tilsier, inviterte vi, sammen med flere særkretser, til tverridrettslig ungdomssamling på Steinkjer siste helga i oktober. Årets samling satte påmeldingsrekord, og vi fikk ta imot hele 150 idrettsglade ungdommer. Ungdommene møtte nye idretter med nysgjerrighet og glede, og mange var gode på å vise hverandre og lære av hverandre.

Gjennom samlingen ønsker vi både å vise frem mange idretter, og derav bevare mangfoldet av idretter som finnes i Trøndelag. Samtidig er det viktig for oss å skape en sosial arena for ungdommen, hvor de møtes på tvers av idretter og idrettslag. Dette opplever vi at vi har lykkes med, og ungdommene sier selv at det har vært en trivelig helg med mye spennende aktivitet. Hele 77% av ungdommene som ble spurt svarer ja når de blir spurt om samlingen motiverer dem til å være mer aktiv og/eller aktiv i flere idretter.

Med så høyt trykk som det har vært dette året, er det ingen tvil om at den tverridrettslige ungdomssamlingen er populær. Det er plass til flere idretter på samlingen, og da kan vi også vurdere å finne en løsning for å sikre et godt opplegg for enda flere deltakere.

Det har vært en glede å få låne flott idrettsungdom denne helga, og vi håper at alle har kommet tilbake til sine hjem og idrettslag med gode opplevelser, nye venner og en forsterket motivasjon til å drive med idrett fremover.