_63A3556_Victoria.jpg

Fullbooket ungdomssamling

Årets tverridrettslige ungdomssamling går av stabelen 27. til 29. oktober, og vi har opplevd større trykk enn noensinne på påmeldingen. Hele 150 ungdommer fra ulike idretter er påmeldt samlingen, og vi gleder oss til å ta dem imot på Steinkjer neste helg!

Tverridrettslig ungdomssamling arrangeres for ungdommer i alderen 13-16 år årlig, parallelt med Trønderidrettens møteplass. Målet med samlingen er at den skal tilby et variert innhold, være en sosial møteplass for aktive ungdommer og bevare mangfoldet av idretter. Det er ikke krav til å være aktiv i en idrett.

Programmet for ungdommene består blant annet av tverridrettslige økter, sosiale aktiviteter, grenspesifikke økter, inspirerende foredrag, og ikke minst en tur på badeland for pizza og bading.

Samlingen er et tverridrettslig samarbeid, og arrangeres i år av Nord-Trøndelag Friidrettskrets, Nord-Trøndelag orienteringskrets, Nord-Trøndelag skikrets, Nord-Trøndelag skiskytterkrets, Norges Volleyballforbund Region Trøndelag, Trøndelag gymnastikk- og turnkrets i samarbeid med Steinkjer videregående skole og Trøndelag idrettskrets. I tillegg bidrar Norges Skiforbund Randonee, Steinkjer basketklubb på enkeltøkter.

Utøverne bor sammen hele helgen, og spiser måltider i lag. Tradisjonelt pleier samlingen å være et høydepunkt for deltakerne, og vi ser frem til å få tilbringe en helg med engasjerte og energiske ungdommer!

De 150 plassene tilgjengelig ble revet bort før påmeldingsfristen.
Vi oppfordrer likevel aktuelle til å melde seg på via påmeldingsskjema for å stå på venteliste.

Skulle du ønske at du fikk plass i år? Husk å melde deg på i god tid neste år for å sikre plass!