solsikke.jpg

Vi ønsker alle en AKTIV og GOD sommer!

Da er sommerferien her igjen.

«Annerledes året» varte nesten 24 måneder(2 år).

Periodevis har det vært meget krevende, men vil igjen berømme alle våre idrettslag som har stått i det gjennom hele perioden.

De ulike idretter ble ulikt berørt av de iverksatte tiltakene, men ingen ble uberørte. Dette har naturligvis påvirket våre medlemstall de siste to årene. Tallene for siste året viser for Trøndelag idrettskrets totalt en liten økning i medlemstallene og en liten nedgang i aktivitetstallene våre. Vi opplever at det jobbes godt i alle idretter og i hele idrettsfylket vårt med dette. Samspill er vi kjent for å være gode på – nå vil dette være viktigere enn noen gang.

Dette er det som er så bra og unikt i Trøndelag – nettopp positiviteten og viljen til å dra lasset sammen – TUSEN TAKK til dere alle for dette.

En av de viktigste tingen for oss har vært og vil fortsatt være å være tilgjengelig praktisk talt 24/7 for våre idrettslag, idrettsråd og særkretser/regioner.

Fremtidsbilde

Hvordan vinne tilbake hverdagene, dvs beholde medlemmene/frivillige samt rekruttere nye, blir viktig den nærmeste tiden. Dette både i 2022, 2023…..

Mange nye vaner er etablert – vaner som vi i idretten kanskje omtaler som uvaner. Skal vi prøve å «avlære» de disse eller må vi tilpasse oss disse ?

Dette blir særs viktige tema fremover.

Det viktigste er til enhver tid å skape god aktivitet i hverdagen – det vil si vi må «ta tilbake hverdagene».

Men før alt dette vil vi i Trøndelag idrettskrets ønske dere alle en riktig god sommer.  Håper alle får en flott og aktiv ferie, uansett hvor den måtte tilbringes - og plutselig møtes vi igjen, med «oppladede batterier» og klar for nye utfordringer og opplevelser😊.

Verdens beste region på SAMSPILL i hele IdrettKulturOffentligeNæringsliv-kjeden jobber vi etter hver eneste dag. Vi har sammen et utgangspunkt bedre enn de fleste.

Organisasjonssjef

Kjell Bjarne Helland