Påskehilsen fra idrettskretsen 2022

Påskehilsen fra Trøndelag idrettskrets

Les hva vår styreleder og org.sjef ønsker å formidle i årets påskehilsen

Da er straks påsken 2022 her og idretten stopper litt opp, selv om vi vet det også er noe aktivitet gjennom påsken.

«Idretts stoppen» nå er jo heldigvis frivillig og ikke slik som vi under de 18 månedene under pandemien- fikk lovpålagte restriksjoner som la føringer for vår aktivitet.

Dette må vi både håpe og tro er over nå og alt nå handler om at vi «må vinne tilbake hverdagene» igjen. Vi har fått mange tilbakemeldinger om at mange kommet godt i gang, samt noen også opplever mer krevende dager.

Godt SAMSPILL mellom idrettene, idrettslag osv vil derfor være viktig også i fortsettelsen.

Det er uunngåelig og ikke nevne situasjonen i Ukraina også. Her vil idretten igjen kunne bli en viktig arena for mennesker i en livssituasjon hvor frykten, opplevelser og ikke minst brutalt måtte bryte opp fra sitt trygge og vante i sitt hjemland. Det at idretten stiller opp også denne gangen er vi sikker på.

Men først er påsken her og på en måte skille mellom at vinteren er på vei ut(kan vi tro på det?) og at våren straks er i anmarsj. Vi kan vel i hvert fall enes om at dagene har blitt lengre og vi alle troen på litt høyere temperatur fremover.

Vi i Trøndelag idrettskrets ønsker dere en flott påske – dette  i kombinasjon mye i aktivitet, mye tid med familie og venner og ikke minst gode og lange måltider.

GOD PÅSKE

Ståle Vaag(styreleder) og Kjell Bjarne Helland(organisasjonssjef)