Bilde1.png

Idrettskretsen søker ungdommer til å være med i vårt nye ungdomsutvalg!

Idrettskretsen ønsker å etablere et ungdomsutvalg og søker derfor etter ungdommer i alderen 15 - 25 år til å sitte i dette utvalget!

Vi har sett det lenge, ungdom slutter med idrett i stadig tidligere alder. Hvordan skal vi gjøre noe med dette? Vi skal høre på ungdommen!

Møre og Romsdal idrettskrets ønsker derfor å etablere et fylkesdekkende ungdomsutvalg, bestående av ungdommer fra forskjellige deler av fylket som representerer et bredt spekter av idretter. Vi vil gi disse ungdommene muligheten til å styrke ungdomsidretten gjennom å være en aktiv pådriver opp mot styret i idrettskretsen.

For å få til dette så trenger vi å finne de rette ungdommene! Vet du om noen i alderen 15 – 25 som kan være aktuelle for noe sånt? Da håper vi at du oppfordrer akkurat DEN personen til å sende inn en søknad om å være med i ungdomsutvalget! Evt. kan du nominere vedkommende (så fremt vedkommende har fått informasjon). Dette gjøres her innen 20.02.2017: https://response.questback.com/norgesidrettsforbundogolympisk/sobncudzum

Etter at ungdommen selv har svart på noen spørsmål så vil vi sende ut noen spørsmål til den som blir nevnt som kontaktperson i idrettslaget. Dersom noen andre har nominert en ungdom vil vi kontakte ungdommen og deretter en kontaktperson i idrettslaget. Styret i idrettskretsen vil plukke ut et ungdomsutvalg på 6 – 9 personer (som er spredt geografisk) på styremøte den 28.02.17, og alle vil få beskjed ganske raskt etter dette.

Aktuelle spørsmål:

Dersom jeg vil være med, hvor lenge er det snakk om?

• Man velges for et år om gangen.

Hvor mye tid vil dette kreve, og hvordan er møteformen?

• Du vil selvsagt bli nødt til å legge litt tid i det, men vi bor i et veldig spredt fylke så møteformen vil i hovedsak være nettbasert (Skype) og det er lagt opp til at det blir minimum fire slike i løpet av et år. I tillegg vil det være minimum en todagerssamling der vi møtes (dette dekkes selvsagt av kretsen).

Hva skal dette utvalget egentlig jobbe med?

• Dette er i hovedsak opp til ungdomsutvalget selv. Men mye av arbeidet vil være å «finne på» og sette i gang tiltak for hvordan man skal få ungdommene i Møre og Romsdal til å holde på med idrett lengre.

Jeg har ufattelig mange ekstra spørsmål som jeg vil ha svar på, hvordan får jeg det?

• Du kan gjerne lese mandatet som er vedtatt av styret i idrettskretsen, her. Du kan også ta kontakt med Vegard Rangsæter i idrettskretsen så svarer han med glede på alt av spørsmål. Han nås på telefon: 414 61 102 eller e-post. Vegard.rangsaeter@idrettsforbundet.no

Les mandatet styret i idrettskretsen har vedtatt her: Ungdomsutvalgets mandat

Lenke til nominering:  https://response.questback.com/norgesidrettsforbundogolympisk/sobncudzum