Fra venstre: idrettspreisdent Zaineb Al-Samarai, Geir Moholt og Kåre Sæter. Idrettskretsens bildetaker lover å ta fotokurs i fremtiden.

Idrettens hederstegn til Kåre og Geir!

På idrettskretstinget fikk Kåre Sæter og Geir Moholt, velfortjent, tildelt idrettens hederstegn av idrettspresident Zaineb Al-Samarai.

NIFs hederstegn kan tildeles tillitsvalgte dersom de har gjort et meget fortjenstfullt arbeid på flere plan i norsk idrett over en periode på til sammen mer enn 10 år. Vedkommende må gjennom sitt arbeid ha vist forankring og holdninger i NIFs verdier.

Kåre Sæter har i perioden 2016 - 2024 vært leder i idrettskretsen, og kom inn som styremedlem i 2012. Gjennom sitt lange virke som journalist har han en enorm detaljkunnskap om mesterskap, resultater og utøvere (hvem andre vet hvem som sprang 3 etappe og som ble norgesmester i 4x100 meter stafett i 1965) og hvem som hadde kretsrekorden i 400 meter hekk i Møre og Romsdal frem til Karsten Warholm slo den.

Journalistkarrieren til tross, Kåre har alltid hatt tid til lokalidretten og har vært; trener, dommer, leder i Valder IL samt hatt perioder som nestleder og leder i Giske idrettsråd.

Ansatte kan bli tildelt NIFs Hederstegn dersom de har gjort et meget fortjenstfullt arbeid på flere plan i norsk idrett på til sammen mer enn 15 år. Vedkommende må gjennom sitt arbeid ha vist forankring og holdninger i NIFs verdier.

Geir Moholt knuser antall år med mer enn det dobbelte, da han ble ansatt i idrettskretsen i 1987. I mer enn 35 år har Geir reist fylket rundt for å bistå idrettslag, idrettsråd og særkretser. Vår ekspert på lov og organisasjon stiller alltid opp når frivillige ringer - hans arvede mantra er "si aldri nei til et idrettslag"

Man kan telle på en hånd antall idrettslag Geir IKKE har hatt møter med i forbindelse med stiftelse av idrettslag. Han har stort sett hvert i hver en bygd og by i fylket. I tillegg til å hjelpe idrettslag, idrettsråd og særkretser/forbund med store og små problemer knyttet til lov og økonomi har Geir holdt styr på idrettskretsens egen økonomi og administrasjon.

Vi gratulerer så mye til både Kåre og Geir med vel fortjente priser!