Ungdomsutvalget 2021/22. Fra venstre: Joachim M. L. Bolli,  Hermann Hovde, Niels A. Leenders, Ingrid Marie Larsen og Johannes Hjertvik.
Ungdomsutvalget 2021/22. Fra venstre: Joachim M. L. Bolli, Hermann Hovde, Niels A. Leenders, Ingrid Marie Larsen og Johannes Hjertvik.

Vi søker nye ungdommer til vårt ungdomsutvalg!

Møre og Romsdal idrettskrets ser etter ungdommer som kan være med i ungdomsutvalget perioden september 2022 – juni 2023.

Hva er ungdomsutvalget?

Ungdomsutvalget i Møre og Romsdal idrettskrets ble etablert i mai 2017. Den forrige perioden besto utvalget av av 5 ungdommer fra forskjellige steder i fylket.

Ungdomsutvalget skal være ungdommens talerør inn til kretsstyret i Møre og Romsdal idrettskrets. Vi skal være en pådriver for at ungdom holder på lenger med idrett og hjelpe til med Norsk idretts mål om at flere unge og kvinner i trener- og lederrollen i Norsk idrett, og vi jobber aktivt med at idretten skal være for ALLE!

For å få til dette (og andre oppgaver) utarbeider ungdomsutvalget et handlingsprogram der man selv er med på å bestemme hvordan man skal angripe disse oppgavene.

Hva tilbyr vi deg?

Møre og Romsdal idrettskrets tilbyr deg en arena der du kan vokse i rollen som idrettsleder. Vi vil gi deg relevante og morsomme arbeidsoppgaver som vi tror vil være med å pushe deg mot et fremtidig lederverv i norsk idrett.

Du vil få opplæring i hvordan norsk idrett er bygd opp samt andre relevante saker. Vi gir deg også muligheten til å delta på lokale, regionale og nasjonale samlinger. Både for å fremme ungdomsutvalgets arbeid men også samlinger der du vil møte andre idrettsengasjerte ungdommer for å bygge nettverk.

«Er veldig fornøyd med å ha vært med dette året! For det første spennende å bli kjent med andre mennesker, både tilknyttet idrett og andre organisasjoner. Å lære og se hvordan saker jobbes med og blir behandlet gjennom klubber og styret har også vært interessant. Har definitivt blitt med selvsikker av å reise på sonemøter og arrangere aktiviteter innad i min egen klubb. Å fått/tatt på meg slikt ansvar har vært skummelt i begynnelsen, men etterhvert har jeg bare blitt tryggere og tryggere. Spesielt siden alle jeg har møtt på hittil kun har vært i godt humør, forståelsesfull, hjelpsom, kunnskapsrik og full av humor! Veldig fornøyd med hele opplegget og oppfølging.» - Sitat fra et av ungdomsutvalgets medlemmer i 2017/18 perioden.

Hvem ser vi etter?

Vi ser etter deg som er i alderen 15 – 26 år som har stort pågangsmot og som brenner for at idretten i Møre og Romsdal skal bli en enda bedre arena for ungdommen i fylket. Du deltar eller har tidligere vært med i et organisert idrettstilbud.

Høres dette spennende ut? Da håper vi du søker vi linken til høyre, skjemaet under eller her. Søknadsfrist er 22. august.

Styret skal ha styremøte den 02. september og de som har søkt vil bli kontaktet kort tid etter dette.

Her kan du lese mandatet til ungdomsutvalget.

Ved spørsmål er det bare å ta kontakt med Vegard Rangsæter på e-post vegran@idrettsforbundet.no eller mobil 414 61 102.

Vegard Rangsæter
Rådgiver