Corona jul.jpg

Kurs og klubbutvikling "koronastyle"

Idrettskretsen har i året som har gått, til tross for nye og uvante restriksjoner og retningslinjer, klart å opprettholde kontakten med idrettslagene i form av kurs, samlinger og arrangement. Det er vi svært glade for.

Det stoppet litt opp på alle måter i mars, og mange trengte litt tid på å finne fokus i unntakstilstanden. Etterhvert, og ved hjelp av en telefonrunde og en spørreundersøkelse, avdekket vi økt interesse for å bygge kompetanse, styrke organisasjonen, forankre handlingsplaner og sette nye mål for styre- og klubbarbeid. Derfor har vi altså fått til mye bra sammen også i år.

Vi har debutert med kurs- og møtevirksomhet på Teams, og tilbakemeldingene har stort sett vært svært gode. Vi ser frem til å tilby dette til en viss grad også i etterkant av pandemien, og ser verdien av å kunne nå ut til mange på den måten, selv om enkelte kurs og møter gjør seg aller best når vi møtes og kan kommunisere ansikt til ansikt.

Vi har gjennomført 104 kurs- og klubbutviklingstiltak så langt i annerledesåret 2020. Det er tall som står seg godt sammenlignet med tidligere år. Vi har fått lov å besøke over 30 klubber med ”Klubbens styrearbeid i praksis”, det synes vi er strålende. Ellers har over 230 deltagere fått opplæring i KlubbAdmin til nå i år, fordelt på mange klubber i hele fylket. Vi ser at opplæring i medlemssystemet er godt egnet for å kunne gjøres på digitalt vis. I tillegg har vi holdt kurs innen bl.a. økonomistyring, kontrollutvalgets oppgaver, tilrettelegging paraidrett, lederkurs for ungdom og aktivitetslederkurs barneidrett.

Vi legger spennende planer for våren, og ser frem til å treffe dere på kurs, samlinger og møter i det nye året.