_63A6439 (1).jpg

RIK mener: Tusen takk for lojal oppfølging!

Vi har grunn til å være stolte av idrettslagenes lojale oppfølging av regjeringens nødvendige og dramatiske inngrep i det norske folks hverdag. Det kommer stadig nye oppdateringer i en fortsatt uavklart situasjon, men det er mulig å gjennomføre et kontrollert «vårslepp».

Hei alle sammen!

Vi har grunn til å være stolte av idrettslagenes lojale oppfølging av regjeringens nødvendige og dramatiske inngrep i det norske folks hverdag. Idretten leverer normalt stolte øyeblikk og bedre folkehelse som en konsekvens av sine aktiviteter over hele fylket, hver dag, året rundt. Siden 12. mars 2020 har dere gjort det samme, gjennom å avstå fra å samles for å drive fysisk aktivitet.

Torsdag 7. mai 2020 var også en milepæl. Nå er det gitt så store lettelser i begrensningene at medlemmene igjen kan samles. Koronasituasjonen er på ingen måter avklart. Men det er mulig å gjennomføre et kontrollert «vårslepp». Det kommer nye meldinger via NIF sine nettsider som vi i RIK oppfordrer dere til å følge med på. I tillegg utgir særforbundene sine særbestemmelser for sin idrett. Disse kan du finne via DENNE linken.

RIK håper og tro at idrettslagenes ledere, trenere og støtteapparat griper mulighetene og finner kreative løsninger for meningsfullt samvær og trening. Kort sagt idrettsglede!

Det er vårt klare inntrykk at medlemmer i alle aldre, men kanskje spesielt barn og unge er sulteforet på samvær i trygge former. Og hvem vet: Kanskje ser noen idrettslag også mulighetene for å skape kreative og meningsfulle ferietilbud som en del av «Norgesferien»?

I samarbeid med og med støtte fra kommunene sine.

Følg fortsatt nøye med på nasjonale og kommunale retningslinjer etterhvert som disse justeres i tråd med utviklingen. Og glem ikke å vaske hendene å sånn :-)

Nå er vi på rett vei!

Med sportlig hilsen

Styret og administrasjonen i Rogaland idrettskrets

PS! ÅPENT DIALOGMØTE FOR IDRETTEN I ROGALAND

RIK varsler samtidig at vi tirsdag 26. mai kl.18:30-20:00 vil invitere til digitalt dialogmøte på Office Teams for idrettslagene i Rogaland med flere. Nærmere program kommer i invitasjonen som vi sender ut førstkommende tirsdag 19. mai. Her håper vi også å få inn spørsmål enten det gjelder tiltakspakker nasjonalt og løsninger kommunalt, eller gjenåpning av idretten.

Idrettsrådet ditt inviteres også med på samme møte.