SMIL: Aktiviteter etter skoletid

SMIL.png

Samhold, mat. idrett og lekser (SMIL) ble i 2019 startet som et testprosjekt av RIK/Folkepulsen i samarbeid med Sandnes idrettsråd, Sandnes kommune, Porsholen skole og Lura IL for å bekjempe utfordringene knyttet til integrering og utenforskap i bydelen. Samarbeidet er gjennom Folkepulsen Sandnes og styringsgruppen som består av representanter fra kommunen, idrettsrådet og idrettskretsen.

SMIL er et gratis etter-skole-tilbud med samhold, mat, idrettsaktivitet og leksehjelp for elever i 5.-7. klasse. Området Lura bydel ble valgt ut av kommunen basert på levekårsundersøkelser. Inspirasjon til SMIL er hentet fra tilsvarende prosjekt kalt LIM i Bergen. Det ble i 2019 gjennomført to prosjekt (våren og høsten) i Lura bydel.

Folkpulsen er nå i gang med oppstart av nytt SMIL prosjekt 2020/21 sammen med våre samarbeidpartnere. Nytt i år er at SMIL vil være for elever fra både Lura skole og Porsholen skole (samme alderstrinn som før). SMIL utvides også med varighet over 15 uker to ganger i uken. Lura IL har som tidligere lokalt prosjektansvar.

Oppstart 2020/2021

• Uke 39 tom uke 48, mandager og tirsdager fra kl. 14-16
  • Uke 4 tom uke 8, mandager og tirsdager fra kl. 14-16

Idrettene som tilbys er dans, styrke, innebandy og allidrett/variert aktivitet. Mat leveres i samarbeid med Matsentralen.

For mer informasjon ta kontakt med:

Lene Byberg på epost lene.byberg@idrettsforbundet.no eller telefon 47755301 i Rogaland idrettskrets.

Per Torgersen på epost daglig_leder@lura-il.no eller telefon 93214351 i Lura IL.