SMIL: Aktiviteter etter skoletid

SMIL.png

SMIL (Samhold, mat. idrett og lekser) ble i 2019 startet som et testprosjekt av Folkepulsen i samarbeid med Sandnes idrettsråd, Sandnes kommune, Porsholen skole og Lura IL for å bekjempe utfordringene knyttet til integrering og utenforskap i Lura bydel. SMIL er et gratis etter-skole-tilbud for elever i 5.-7. klasse. Inspirasjon til SMIL er hentet fra tilsvarende prosjekt kalt LIM i Bergen. I 2021 utvides SMIL til Hundvåg bydel.

SMIL Lura bydel

SMIL i Lura bydel er startet opp sammen med våre samarbeidpartnere. Nytt i år er at det vil være for elever fra både Lura og Porsholen skole i 5.-7 trinn. SMIL utvides med varighet over 15 uker to ganger i uken. Lura IL har som tidligere lokalt prosjektansvar.

Oppstart 2020/2021

• Uke 39 tom uke 48, mandager og tirsdager fra kl. 14-16
  • Uke 4 tom uke 8, mandager og tirsdager fra kl. 14-16

Idrettene som tilbys er dans, styrke, innebandy og allidrett/variert aktivitet. Mat leveres i samarbeid med Matsentralen.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Lene Byberg på epost lene.byberg@idrettsforbundet.no eller telefon 47755301 i Rogaland idrettskrets.

Per Torgersen på epost daglig_leder@lura-il.no eller telefon 93214351 i Lura IL.

SMIL Hundvåg bydel (NY)

Det er svært gledelig at vi nå har fått til en utvidelse av SMIL til Hundvåg bydel. Dette er gjort mulig via samarbeid mellom Idrettsrådet i Stavanger, Skeie skole, Stavanger kommune og Hundvåg frivillighetssentral. SMIL forgår på tirsdager på Skeie skole fra kl. 13.45 -15.45. Det vil være tilbud om varierte idretter som elevene kan prøve ut.

Oppstart 2020/2021

• 8 og 15.desember
  • fra midten av januar og ut hele 2021 (følger skoleruten)

For mer informasjon, ta kontakt med:

Jone Edland i Idrettsrådet Stavanger på e-post jone@idrettsraadet.no eller telefon 920 29 657.