Bilde

Om SUPERsatsing

Norsk idrett har en visjon som heter «Idrettsglede for alle». Sparebankstiftelsen SR-Bank har gitt 10.000.000 kroner i jubileumsgave for at idrettskretsene i Agder, Vestland og Rogaland - sammen med dere i idrettslagene - kan bidra til å virkeliggjøre denne visjonen.

Takket være økonomisk støtte fra Sparebankstiftelsen SR- Bank, har vi i Rogaland-, Agder- og Vestland idrettskrets fått øremerkede midler som skal bidra til økt fysisk aktivitet for målgruppen utviklingshemmede.

"SUPERsatsing"-prosjektet skal gi økonomisk støtte til idrettslag som vil etablere nye idrettstilbud, eller styrke eksisterende idrettstilbud til målgruppen – med mål om økt rekruttering. Aktiviteten skal skje ukentlig, gjennom hele året. Tilbudet man søker midler til, må være i et idrettslag og medlemmene blir/er medlem av idrettslaget.

Prosjektgruppe:
• Prosjektleder: Petter H. Lindby
• Parakonsulenter:
– Lene Byberg, Rogaland
– Marianne Hilmarsen, Agder
– Thea Christensen, Vestland

Målgruppen er mennesker med utviklingshemming, herunder både barn, ungdom og voksne. Utviklingshemming er en samlebetegnelse for en rekke ulike diagnoser og tilstander, som er knyttet til kognitive, språklige og sosiale vansker.