Paraidrettsdager

Superlekene 612x373.jpg

Folkepulsen skal arrangere eller engasjere seg i lokale synlighets- og rekrutteringsarrangement for å hjelpe til i arbeidet med å rekruttere målgruppene til idrettslagene i Rogaland. Synlighets- og rekrutteringsarrangement er lavterskel paraidrettsdager hvor særidrettene kan rekruttere til de av deres idrettslag som har tilbud til målgruppene eller som ønsker å starte opp med tilbud. Paraidrettsdagene er for målgruppene: bevegelseshemmede, hørselshemmede, synshemmede og utviklingshemmede.

Noen paraidrettsdager driver vi selv, andre knytter vi oss til. Alle paraidrettsdagene er en super anledning til å prøve ut ulike idretter og for å oppleve idrettsglede for alle.

Paralympisk skoledag (AVLYST pga Covid-19)

En aktivitetsdag hvor alle idrettene er tilrettelagt bevelseshemmede i tillegg til syn- og hørselshemmede. Vi inviterer skoleklasser fra hele Rogaland i 4.-7. klasse. Kriteriet for å delta er at skolene har en eller flere elever med nedsatt funksjonevne. Enkeltdeltakere fra målgruppen i alle aldre kan også melde seg på sammen med en venninne/kompis. De siste årene har vi hatt med 12-15 forskjellige idretter og 200-250 deltakere.

Arrangementet er gratis og forgår i Nye Loen, Nærbø.

Dato for arrangement i 2020 er torsdag 1.oktober. For mer info, ta kontakt med Lene Byberg på lene.byberg@idrettsforbundet.no

Superlekene

Fleridrettsarrangement for å fremme livskvalitet, trivsel og sunn konkurranse for utviklingshemmede personer. Selve arrangementet er gratis. Det er kun kostnader i forbindelse med banketten på kvelden. Superlekene arrangeres både i Stavanger og på Haugalandet.

Superlekene 2020 Stavanger 5-7.juni (avlyst pga Covid-19).

Superlekene 2020 Haugalandet 31.okt-1.nov (avlyst pga Covid-19).

NY! Superlekene vinter Stavanger og Voss 29-31.jan 2021

Mer info på Superlekene.no