Paralympisk skoledag 2021 i Nye Loen, Nærbø.

Paraidrettsdager

Folkepulsen skal arrangere paraidrettsdager for å hjelpe til i arbeidet med å rekruttere målgruppene til idrettslagene i Rogaland. Paraidrettsdagene er lavterskel og bidrar til at særidrettene kan rekruttere til de av deres idrettslag som har tilbud til målgruppene, eller som ønsker å starte opp med tilbud. Målgruppene er;bevegelseshemmede, hørselshemmede, synshemmede og utviklingshemmede.

Noen paraidrettsdager driver vi selv, andre knytter vi oss til. Alle paraidrettsdagene er en super anledning til å prøve ut ulike idretter, og kanskje finne du en idrett som passer deg?

Under finner du en oversikt over paraidrettsdager for 2023:

Paralympisk skoledag er en idrettsdag hvor alle idrettene er tilrettelagt personer med syn- eller bevegelsesnedsettelse.

Vi inviterer skoleklasser fra hele Rogaland i 4.-7. klasse. Kriteriet for å delta er at skolene har en eller flere elever med nedsatt syn- eller bevegelsesnedsettelse i klassen. Enkeltdeltakere i alle aldre fra målgruppen kan også melde seg på sammen med en venninne/kompis. De siste årene har vi hatt med 12-15 forskjellige idretter og rundt 200-250 deltakere. Vi har også med oss elever fra Bryne vgs som hjelpere.

Arrangementet er gratis og forgår i Nye Loen, Nærbø.

Dato 5.oktober 2023

For mer info, ta kontakt med Merete Nesvik på Merete.Nesvik@idrettsforbundet.no

Fleridrettsarrangement for å fremme livskvalitet, trivsel og sunn konkurranse for personer med utviklingshemming. Selve arrangementet er gratis. Det er kun kostnader i forbindelse med banketten på kvelden.