612 Idrettens fredskorps.JPG

Idrettens fredskorps

Er du en eventyrer? Er du glad i idrett? Liker du nye impulser? Har du kunnskaper og formidlingsevne? Er du glad i idrett, sa du? Lurer du på hva du skal gjøre det neste året?

Svaret på spørsmålene er enkelt: Idrettens fredskorps.

Idrettens fredskorps er et utviklingsprogram i regi av Norges idrettsforbund. Som idrettsfrivillig bidrar du med din idrettsfaglige kompetanse på skoler, i idrettslag og i lokalsamfunn i Zambia og Malawi. Intensjonen er å gi barn og unge i det sørlige Afrika like muligheter og tilgang til fysisk aktivitet.

Er du mellom 20-30 år, og kan svare ja på minst et av spørsmålene over, ønsker vi å bli bedre kjent med deg. Hvert år gir vi et knippe unge voksne en unik mulighet til å jobbe med idrett i Afrika, oppleve et utrolig eventyr, tilegne seg kompetanse, kulturforståelse og erfaringer som styrker deg både som menneske og attraktiviteten din som arbeidstaker i årene fremover. Det er rett og slett en sjanse du ikke kan la gå fra deg og en mulighet man står ovenfor en gang i livet. Tør du å gi deg selv utfordringer? Tør du å gi deg selv opplevelser for livet? Tør du å skille deg ut og bidra?
Les mer om idrettens fredskorps her->

Søk her ->

Søknadsfrist 15. februar 2020

Spørsmål om Idrettens Fredskorps og utviklingssamarbeidet kan rettes til Julie Berg på 93686658 eller juliekarima.berg@idrettsforbundet.no