Bilde: Helge Sondresen, Helge Stene, Rikard Knoph,  Agmund Mo og Formann Jan Lødner.
Bilde: Helge Sondresen, Helge Stene, Rikard Knoph, Agmund Mo og Formann Jan Lødner.

Forus RC Klubb fikk utmerkelse fra idrettsforbundet

Det er 50 år siden Forus RC Klubb ble stiftet, og fikk nylig tildelt diplom fra Norges Idrettsforbund ved Siri Ommedal, nestleder i Rogaland IK.

Klubben ble etablert i 1969 av en gruppe som hadde drevet med modellfly på den nedlagte flystripa på Forus, derav navnet Forus RC Klubb.

Forus RC Klubb er en klubb for modellfly interesserte på sørvestlandet. Klubben er tilsluttet Norges Luftsportforbund og Norges Idrettsforbund.

Klubben har egen flystripe på Bore i Klepp kommune hvor det hovedsakelig flys med motormodeller og helikoptere.

En av stifterene Torgeir Siqveland  Bilde: En av stifterene Torgeir Siqveland