tom_tvedt.jpg

Grasrotandelen passerer to milliarder

- Grasrotandelen er en grunnstøtte til idrettsaktivitet, sier idrettspresident Tom Tvedt. I sommer passerer Grasrotandelen to milliarder kroner generert siden oppstarten.

Grasrotandelen ble startet i 2009, og slo an fra første dag. Det første året ble det generert 210 millioner kroner, i 2015 vil vi ende nærmere 400 enn 300 millioner.

Nå i månedsskiftet juni/juli vil vi passere to milliarder kroner generert gjennom Grasrotandelen til sammen på disse årene. Det er et formidabelt beløp som har gått til foreninger og organisasjoner av alle slag over det ganske land.

Viktig for norsk idrett

Det gleder Tom Tvedt, som søndag 7. juni ble valgt til president i Norges Idrettsforbund. Idrettsbevegelsen er samlet sett den klart største grasrotmottakeren.

- Pengene Grasrotandelen generer er viktige for norsk idrett. Det er penger som går direkte til idrettslaget, uten bindinger som en grunnstøtte til idrettsaktivitet. Samtidig er selve systemet med at enkeltspillere kan øremerke deler av sin innsats til "klubben i sitt hjerte" også en forsterker av lokalt engasjement og lokalt bidrag, sier idrettspresidenten.

Se mer her: http://www.mynewsdesk.com/no/norsk-tipping/news/grasrotandelen-passerer-to-milliarder-122180