Dean Kriellaars

er en assosiert professor ved College of Rehabilitation Sciences ved University of Manitoba og en ledende forsker på området "physical literacy". Han argumenterer for at motivasjon, fysiske ferdigheter og glede av bevegelse er grunnleggende for meningsfull deltakelse i samfunnet, på linje med tradisjonelle lese- og skriveferdigheter. Kriellaars har utviklet "Physical Literacy Assessment for Youth" (PLAY Tools) i samarbeid med Sport for Life Society. Disse verktøyene, som er designet for å identifisere mangler i "physical literacy" og foreslå forbedringstiltak, er utbredt brukt i Nord-Amerika og Europa. Han anvender også sin ekspertise på opplæring av sirkusartister ved National Circus School og Cirque du Soleil, med mål om å maksimere ytelsen og minimere skader, noe som har bredere implikasjoner for fysisk utdanning og aktiviteter for barn og samfunnet generelt.

Frank Pedersen

er ordfører i Tønsberg og viseleder i KS Vestfold. Han har også erfaring fra arbeid i triatlonforbundet. Som ordfører i Tønsberg leder han kommunestyret og er involvert i lokale utviklingsprosjekter og beslutningsprosesser. I sin rolle i KS Vestfold, bidrar han til regional styring og offentlig administrasjon. Pedersens bakgrunn fra triatlonforbundet viser hans engasjement for idrett og folkehelse.

Lis Pedersen Strøm

er universitetslektor ved Institutt for Idrett og Samfunnsvitenskap ved Norges Idrettshøgskole. Hun har en bakgrunn som leder i privat næringsliv med over 35 års erfaring innen fysisk aktivitet og livsstilsendringer. Strøm har en siviløkonomiutdanning fra BI og fullførte sin mastergrad ved Norges Idrettshøgskole i 2023. I sin undervisning fokuserer Strøm på områder som helsesosiologi og helsefremmende arbeid, samt idrett og bærekraft, noe som reflekterer hennes bredde av interesser innen både idrett og samfunnsvitenskapelige perspektiver.

Pål Wahl

er daglig leder for Utleira Idrettslag, en aktiv og mangfoldig klubb basert i Trondheim. Under hans ledelse har klubben vunnet konkurransen "Klubben i mitt hjerte", en anerkjennelse som følge av betydelig engasjement og støtte fra lokalsamfunnet, og klubbens satsing på ulike idrettsaktiviteter som fotball, futsal, håndball, og mer​. Wahl har også vært en drivkraft i Utleira ILs arbeid med sosiale retningslinjer, spesielt med tanke på alkoholpolicy. Dette arbeidet fokuserer på å skape et trygt miljø for barn og ungdom i klubben, og har vært et viktig tema i hans ledelse, noe som også reflekterer klubbens verdiarbeid og holdningskampanjer.

Linda Marie Skjervold

arbeider som fagansvarlig aktivitetsguide ved Trondheim Idrettsråd. Hun er blant de første som tok på seg oppgaven som aktivitetsguide i regionen. Linda samarbeider tett med klubbambassadører, idrettslag, frivillige organisasjoner, kommunale etater og andre samarbeidspartnere for å fremme inkludering og idrettsglede i lokalsamfunnet. Linda har spilt en nøkkelrolle i utviklingen av inkluderende idrettsaktiviteter og har bred erfaring med å arbeide for å skape et mer inkluderende miljø innen idrett i Trondheim. Hennes innsats er spesielt rettet mot barn og ungdom, og hun arbeider for at alle skal ha mulighet til å delta i idrettsaktiviteter, uavhengig av bakgrunn eller fysiske forutsetninger. Hun har vært en viktig brikke i å fremme idrettsrådets verdier om mangfold og tilgjengelighet.

Linn Baarlid

Jobber som barne-og ungdomsansvarlig i Norges Friidrettsforbundet. Master i idrettsvitenskap fra Norges Idrettshøyskole. Vært aktiv hele livet, med friidrett og langrenn som favorittidretter.

Yngve Carlsson

er utdannet sosiolog og har godt over 40 års yrkeserfaring – mesteparten av tiden som forsker på NIBR og spesialrådgiver i KS. Begge steder har han arbeidet mye med generell lokalsamfunnsutvikling, forebygging av kriminalitet og ekstremisme – samt folkehelsearbeid. Han er nå «arbeidende pensjonist» og er tungt involvert i evalueringen av «Aktive Lokalsamfunn» i Drammen hvor den organiserte idretten, kommunen og Sparebankstiftelsen samarbeider tett for å fremme aktivitet og fellesskap for barn, unge og eldre. Dette er p.t en av landets største lokale folkehelsesatsinger.

Hilde Solgaard

er ergoterapeut, har idrettsbakgrunn i gymnastikk og turn og har bred erfaring i arbeid med barn og unge med funksjonsnedsettelser. Hun har ledet prosjektet «The Missing Link»; et prosjekt i regi av Viken idrettskrets ,som har som mål øke deltakelse i organisert idrett for barn og unge med funksjonsnedsettelser. Prosjektet har tatt for seg samarbeidet mellom kommunale tjenester og idretten/frivilligheten.

Karoline Riis

er prosjektleder for Aktiv365 i Vestfold og Telemark idrettskrets. Hennes rolle omfatter å lede og administrere dette prosjektet, med mål om å utdanne unge aktivitetsledere for å fremme økt fysisk aktivitet i skolehverdagen, og samtidig rekruttere aktivitetsledere til ulike verv/trenerroller i lokale idrettslag/klubber. Aktiv365 bidrar til at unge i regionen får økt kompetanse og trygghet i rollen som aktivitetsleder, noe som er viktig både for deres personlige utvikling og for å styrke det lokale idrettsmiljøet. Derav morgendagens ildsjeler.

Andrè Hansen

er teamleder for anleggsteamet i Viken idrettskrets. "Fra klubbhus til aktivitetshus" er et prosjekt støttet av Sparebankstiftelsen DNB, som fokuserer på å omforme eksisterende klubbhus til mer inkluderende og multifunksjonelle aktivitetshus. Prosjektets mål er å inspirere og veilede idrettslag og idrettsråd i hvordan de kan utvikle sine fasiliteter til å støtte et bredere spekter av aktiviteter, noe som kan inkludere alt fra idéskisser til gjennomføring av byggeprosjekter.

Jorunn Horgen

er prosjektleder for Mellomrommet, et samarbeidsprosjekt støttet av Sparebankstiftelsen DNB, mellom idrettskretsene i Vestfold og Telemark, Innlandet, Viken og Oslo. Målet er å utnytte tiden mellom skoleslutt og organisert fritidsaktivitet. Jorunn, tidligere toppidrettsutøver og utdannet ved BI med en master i ledelse, har omfattende erfaring fra NIF, inkludert stillinger som organisasjonssjef i Buskerud idrettskrets og avdelingsleder for Olympiatoppen Sørøst og Østlandet.

Knut Harald Sommerfeldt og Johan Conradson

er programledere.