Trenerutvikling

_L6Y8747.jpg

Bedre trenere – Bedre aktivitet - Bedre utøvere. Trenerløypa er et felles rammeverk for trenerutvikling i norsk idrett. Ved hjelp av Trenerløypa ønsker norsk idrett at trenere på alle nivåer skal ha muligheten til kontinuerlig å forbedre og videreutvikle egen kompetanse, slik at de bedre kan legge til rette for god aktivitet i klubbene.

I 2011 vedtok idrettsstyret et felles rammeverk for trenerutdanning i hele norsk idrett – Trenerløypa. Det overordnede målet med Trenerløypa er å øke trenernes kompetanse slik at aktiviteten ute i klubbene blir så god som overhodet mulig. 50 Særforbund har allerede fått godkjent Trener 1, og er i full gang med å tilby dette til trenerne i norsk idrett. 22 Særforbund har fått godkjent Trener 2.

Her kan du lese alt du trenger å vite om Trenerløypa og hva NIF tilbyr, som e-læringskurs. Særforbundene er selv ansvarlige for egne trenerutviklingskurs, så ta kontakt med ditt særforbund og hør hvilke kurs de tilbyr som kan hjelpe deg med å bli en enda bedre trener.

Se siden her idrettsforbundet.no/trenerloypa