Innsikt og analyse (BI-løsning)

innsikt og analyse_612.jpg

Det skal etableres en moderne plattform for tilgjengeliggjøring av relevante rapporter med utvikling i medlemstall og aktive innenfor norsk idrett. Løsningen skal tilbys idrettslag, idrettskretser, særforbund og NIF sentralt.

Vi vil etablere en plattform som kan brukes av hele norsk idrett, men der vi vil sikre at det utvikles gode rapporter som viser utviklingstrekk for det som er felles behov for norsk idrett. Plattformen vil også kunne benyttes for å tilgjengeliggjøre de mer idrettsspesifikke behov, men her vil de ulike særforbund måtte sørge for utvikle av det de har behov for.

Løsningen vil bli utviklet på en moderne plattform og ved bruk av Microsoft sine skytjenester og tilgjengeliggjøring av rapportene vil skje i hovedsak på to måter:

• Tilgjengeliggjort via felles inngangsside og med et utvalg av rapporter tilpasset de roller den enkelte har innenfor norsk idrett.
  • Tilgjengeliggjort via Microsoft Power BI som er en skybasert og mer avansert løsning og der en kan jobbe videre med dypere analyser over utviklingstrender. Denne løsningen vil kreve egen lisens fra Microsoft.

Det legges opp til en intensiv plan med mange leveranser i løpet av første halvår 2019. Mer detaljert plan vil bli lagt ut i løpet av første kvartal 2019.