rune612.jpg

Rune Midthaug er ansatt som leder for organisasjon og kommunikasjon i Norges idrettsforbund

Rune Midthaug (52) har takket ja til stillingen som leder for organisasjon og kommunikasjon i Norges idrettsforbund. Han har i snart ett år vært generalsekretær i Norges Cykleforbund og kan vise til mange års erfaring som toppleder i næringslivet.

Rune Midthaug vil ha ansvaret for NIFs politiske strategiarbeid, kommunikasjon, finansierings- og fordelingspolitikk, idrettsanlegg, nasjonalt og internasjonalt organisasjonsarbeid, rådgivning inn mot Idrettsstyret og antidoping. Han vil være en del av NIFs ledergruppe, rapportere til generalsekretæren og være generalsekretærens stedfortreder.

- Idrettsforbundet skal igjennom en fornyelsesprosess, og da jeg fikk tilbud om å være med å bidra så kunne jeg ikke si nei. Det å få være en del av ledergruppen i Norges største folkebevegelse er svært inspirerende og motiverende, sier Rune Midthaug.
Norsk idrett står overfor mange viktige oppgaver i årene som kommer. Nytt Idrettspolitisk dokument skal utarbeides og et stort moderniseringsprosjekt skal gjennomføres - samtidig som samfunnet er i stor utvikling, og endringene skjer stadig raskere.

- Jeg er glad for å få en så erfaren, trygg og kompetent leder om bord i mitt lederteam. Rune Midthaug skal være min stedfortreder og avlaste meg slik at jeg kan bruke mer av min tid ute i hele organisasjonen, sier Karen Kvalevåg, generalsekretær i Norges idrettsforbund.

Rune Midthaug tiltrer stillingen senest 1. mai 2018.