Smilet er aldri langt unna Tore Øvrebø. Her fra European Games i sommer. Foto: Martin Hafsahl/NIF

Tore Øvrebø fyller 50 år i dag

Toppidrettssjef Tore Øvrebø fyller 50 år i dag. Norges idrettsforbund gratulerer så mye!

Tore Øvrebø (f.25.08.1965) fra Stavanger blir i dag feiret av sine kollegaer på Olympiatoppen. Øvrebø har sin bakgrunn fra roing, hvor deltagelse i VM i 1989 og OL i 1988 står som høydepunkter i hans aktive utøverkarriere.

Etter hans aktive rokarriere ble Øvrebø ansatt som assisterende landslagssjef i Norges Roforbund i 1992. I 1994 gikk han over til Bergens og Fana Roklubb som trener, før han igjen var tilbake i Norges Roforbund i 1997, denne gang som landslagssjef. I 2004 ble han ansatt i Norges idrettsforbund og Olympiatoppen i fagavdeling for utholdenhet. I 2007 ble Øvrebø forfremmet til utviklingssjef i Olympiatoppen før han i 2009 ble assisterende toppidrettssjef for daværende toppidrettssjef Jarle Aambø. Jubilanten ble konstituert toppidrettssjef i NIF i september 2013, før han ble ansatt som ny toppidrettssjef 18.juni 2014 for fire år.

Øvrebø er en inkluderende leder og en høyst respektert fagmann. Norges idrettsforbund er glad for å nyte godt av Øvrebøs kompetanse. Vi gratulerer så mye med dagen!