Foto: Tine Larsen

Idrettspresidenten: - Sov ute 5. september!

Idrettspresident Tom Tvedt oppfordrer alle som kan i norsk idrett til å bli med å markere Friluftslivets år gjennom å sove ute 5. september. Målet er at 50.000 sover ute i naturen. Flere idrettslag har meldt seg på.

- Det er svært gledelig at flere idrettslag rundt om i landet har meldt seg på til #nattinaturen, og jeg håper flere i norsk idrett ser verdien og gleden av å tilbringe en natt ute med sitt idrettslag, venner eller familie, sier idrettspresident Tom Tvedt.

Noen av idrettslagene som har meldt seg på er Svelvik kajakklubb, Solør Bueskytterforening, Rennebu Idrettslag og Vear idrettsforening.

Meld ditt idrettslag på #nattinaturen

2015 er Friluftslivets år og #nattinaturen er starten på Friluftslivets uke, og samtidig en del av en kampanje om allemannsretten som skal øke kunnskapen om opphold, ferdsel og høsting i naturen.
- Målet med #nattinaturen er rett og slett å skape mer oppmerksomhet om friluftsliv, og å få med flere ut i naturen i Friluftslivets år 2015. Vi har med oss en rekke lokallag og foreninger over hele landet fra medlemsorganisasjonene våre som Speiderne, 4H, Røde kors, DNT, samt Friluftsrådene, Naturvernforbundet og Bygdekvinnelaget. Ekstra gledelig er det at Norges idrettsforbund også støtter opp om denne kampanjen, sier Siri Meland, friluftspolitisk rådgiver i Norsk Friluftsliv.

Målet er 50.000
Målet er å sette uoffisiell norsk rekord ved at minst 50.000 sover ute i naturen 5. sept.
- Så langt er over 8400 påmeldt via Facebook, over 700 politikere fra alle partier over hele Norge er påmeldt, alle norske fylker er representert og en rekke profilerte stortingspolitikere skal sove ute, forteller Meland som samtidig oppfordrer alle til å bruke #nattinaturen i sosiale medier.