RIK valgannonse

Få inn idrettspolitikere i kommunestyret!

Idrettens viktigste saker ved kommune- og fylkestingsvalget i år er idrettsanlegg, rammevilkår for frivilligheten og mer fysisk aktivitet i skolen. Bruk idrettens valgkupong og finn ut hva lokalpolitikerne vil gjøre for idretten kommunen.

Den største begrensningen idretten opplever i arbeidet med å kunne nå visjonen om å gi «idrettsglede til alle» er mangelen på steder å drive idrett. I mange kommuner er anleggsmangelen akutt. Anleggsmangel gjør at idrettstilbudet blir snevrere enn det kunne vært,
og færre grupper blir prioritert.

Bruk Idrettens egen valgkupong til dialog med lokalpolitikerne

Vi har på bakgrunn av norsk idretts prioriterte budskap laget en tippekupong som kan benyttes på alle kandidater i valgkampen. Vi håper dere blir med og setter også idrett på agendaen nå i innspurten. Få partiene til å fylle ut:

Du finner kupongen HER (pdf)

Se mer om idrettens fanesaker, finn mer informasjon og valgmaterale her:  Valget2015 - idrettens fanesaker

Støtt opp om valgkamparrangementene
En rekke idrettsråd jobber for deg og ditt idrettslag. Det meldes om møtevirksomhet og valgdebatter. Ta med deg utøverne og de andre frivillige og møt opp. Vi i idretten vet jo at barn og unge også får med seg holdninger og verdier som bonus til en bedre folkehelse. Tar dere med dere medlemmene på valgmøtene får de viktig påfyll.

Velg inn idrettspolitikere!
Idrett er en av mange viktige saker i valgkampen. Idretten er selvsagt politiske fargeblind, men det rapporteres fra flere hold at "det mangler idrettspolitikere" rundt omkring i fylket. Politikere som holder oppmerksomhet på fylkets største frivillige organisasjon.

Stem på hvem du vil. Men bidra til at idrettslagene får inn politikere med hjerte for mer enn “lovpålagte oppgaver”.