Møre og Romsdal

Arne Bakke Flatin er Møre og Romsdals kretsvinner til prisen Årets ildsjel.

Navn: Arne Bakke Flatin

Alder: 58 år

Idrett: Trim, fotball, håndball, innebandy og turn

Idrettslag: IL Hødd

Idrettskrets: Møre og Romsdal

Arne Bakke Flatin har vært frivillig i IL Hødd i 41 år. Etter at han la fotballskoene på hylla, har han gjennom flere år vært lagleder og trener for aldersbestemte lag. Han har hatt mange ulike verv og lederverv gjennom årene. De siste fire årene har han vært leder i IL Hødds hedersmerkenemd, styreleder i Hødd trim og styremedlem i hovedstyret. I Hødd trim har han vært en aktiv pådriver for de nyeste tilskuddene av gode og tilrettelagte turveiene i lokalsamfunnet. Han har stått i bresjen for at det har blitt arrangert aktiviteter i naturen for alle- uavhengig av alder, kjønn, fysisk form eller etnisitet. Flatin er opptatt av å finne aktiviteter som fremmer fysisk og psykisk helse, gode opplevelser sammen med andre, gode relasjoner og samhandling. I flere år har Flatin vært primus motor for de årlige fjelltrimkonkurransene, Høddmarsj og nattevandring i lokale fjellområder.

Som om ikke dette var nok så finner man Flatin overalt der det skjer aktiviteter i IL Hødd, om det så er håndball, innebandy, turn, fotball eller trim. Time etter time, dag etter dag, sol eller hagl, så finner du Flatin på banen. Ofte har han med seg kamera, der han tar bilder og dokumenterer hverdagslivet i IL Hødd. Han har også skrevet 14 Høddårbøker og tre jubileumsbøker om Hødd.

I 2019 ble Flatin utnevnt til æresmedlem i IL Hødd for sin mangeårige innsats i klubben. I 2022 fikk han årets hederspris av Ulstein kommune for sitt frivillige arbeid.

Mer engasjement enn det Flatin har, skal man lete lenge etter. I IL Hødd og i lokalsamfunnet vil det alltid være synlige spor etter Flatin, og det han med stor lidenskap har gjort til glede og interesse for alle.

Arne2_VetleEggen.jpg
Foto og video: Vetle Eggen