logo col aktivitetsguiden.jpg

Praktisk informasjon om søknadsprosessen

Takk for at du vil bli med å gjøre en forskjell! Vi ser at arbeidet som våre aktivitetsguider gjør er med på å gjøre en forskjell og at det nytter; vi er med på å gi barn og unge mulighet til å oppleve idrettsglede, samhold og mestring! Sammen er vi med på å skape like muligheter for idrettsdeltakelse og et mer inkluderende lokalsamfunn.

Vi jobber aktivt ut mot idrettslag, skoler, frivillige organisasjoner, samt bydelen og deres ulike tjenester for å nå ut til barn og unge og deres familier som kan ha behov for en aktivitetsguide. Vi er alltid interessert i samarbeide med andre for å inkludere enda flere barn og unge, og er fleksible på hvordan vi kan jobbe sammen.

Vi kommer gjerne og presenterer aktivitetsguiden, enten hos dere eller digitalt, og vi stiller også på lokale arrangementer og relevante møteplasser.

Alle kan søke en aktivitetsguide. Hvis man søker på vegne av en familie så må familien ha godkjent dette. Søknadsskjema blir fulgt opp i starten av hver uke, og både familien og den som eventuelt søker på vegne av familien, vil høre fra oss påfølgende uke.

Hvis vi ikke har noen ledige guider for øyeblikket vil familien og den som har søkt få beskjed om dette, og vi vil igjen ta kontakt med familien så snart en aktivitetsguide er ledig. Stort sett har vi guider tilgjengelig. I sommerferien og i juleferien vil ikke søknadsskjema bli fulgt opp på ukentlig basis, så her må man beregne litt lenger tid.

Vi har delt Oslo inn i fem områder. Det er aktivitetsguidekoordinatoren for din bydel som vil behandle søknaden og tildele oppdraget til en guide. Hvis du har noen spørsmål rundt kapasitet og oppfølging kan du ta direkte kontakt med koordinatoren for ditt område:

Bydelene Ullern, Vestre- og Nordre Aker og Frogner:

• Koordinator: Alexandra Divina: aktivitetsguide@gmail.com

Bydelene St. Hanshaugen, Sagene, Grünerløkka, Gamle Oslo:

• Koordinator: Aswad Iqbal: aswadiqbal01@hotmail.com

Bydelene Bjerke og Grorud:

Bydelene Alna og Stovner:

• Koordinator: Tamara Attar: tamaraattar2@hotmail.com

Bydelene Østensjø, Nordstrand og Søndre Nordstrand