kommunikasjon_612.jpg

Dialog og kommunikasjon

Det vil bli utviklet gode verktøy for to-veis kommunikasjon med medlemmer og aktører innenfor norsk idrett og disse vil tilpasses idrettslag, idrettskretser, særforbund og NIFs sentraladministrasjon.

Løsningene skal gjøre det enkelt å kommunisere med hele eller deler av medlemsmassen. Det legges i hovedsak opp til to løsninger for to-veis kommunikasjon:

  • En enkel løsning som tilgjengeliggjøres via det felles medlemssystemet (Vil antakelig være tilstrekkelig for idrettslag og mindre særforbund)
  • En mer avansert løsning som forutsetter bruk av Microsoft Dynamics CRM (vil dekke behovet til idrettskretser, særforbund og NIF sentraladministrasjon). Denne løsningen vil også gjøre det mulig å legge til samarbeidspartnere og sponsorer og bruke løsningen også mot disse gruppene. Denne vil kreve en lisens fra Microsoft.

Det legges opp til at begge disse løsningene skal være utviklet i en versjon 1.0 i løpet av første halvår 2019. Mer detaljert fremdriftsplan vil bli lagt ut i løpet av første kvartal 2019. Vi vil komme tilbake med en mer detaljert plan for tilgjengeliggjøring av verktøyene for idrettslag og øvrige organisasjonsledd.