Vil du teste vår nye prototype?

loping_forside.jpg

Er du interessert i å bidra til å videreutvikle NIF sitt medlemssystem? Da anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen og trykke deg inn på linken til prototypen nederst på siden og gi oss tilbakemelding.

Bakgrunn

Vi har lenge ønsket å heve brukergrensesnittet og interaksjonen i medlemssystemet, samtidig som vi ønsket at endringene skulle være brukerstyrte. En liten nyhetsartikkel senere så hadde vi nok interessenter til å sette i gang med de første intervjuene og brukertest av dagens medlemssystem. På bakgrunn av tilbakemeldingene lagde vi en enkel prototype som grunnlag for neste brukertest. Når vi nå skriver februar har vi gjennomført 6 forskjellige brukertester med mange forskjellige idrettslag som har resultert i den prototypen vi nå vil lansere for alle. Vi ønsker å være mer brukerstyrte i utviklingen av våre løsninger og derfor håper vi så mange som mulig av dere vil komme med innspill til løsningen slik at vi kan forbedre den ytterligere. Så vil vi etterstrebe å kunne yte enda større service i fremtiden.

Hva ønsker vi din hjelp til?

Prototypen som er laget er en ikke funksjonell prototype. Vi har hatt fokus på design, interaksjon og navigasjon, i prinsippet betyr dette endret uttrykk og en forenkling av mange sider i medlemssystemet. Derfor ønsker vi også at dere har dette som fokus når dere tester prototypen og ikke tenker for mye på selve funksjonaliteten. Det betyr at du f. eks ikke kan hake av en mengde personer og sende ut en faktura. Persontabellen vil heller ikke oppdatere seg om du klikker på et filter eller en avgrensning. Hvis du ikke får noen reaksjon fra prototypen når du klikker eller haker av betyr dette at funksjonaliteten ikke støttes i prototypen. Samtidig vil du kunne klikke på knapper og menystrukturer som vil gi deg et resultat.
Vi ønsker at du klikker deg rundt i prototypen og gir oss tilbakemelding på hva du synes er bra og hva som er mindre bra, men vær konkret. Det er lite å gjøre med en tilbakemelding som sier at «dette var dårlig», spesifiser hva du ville endret på for at det skal bli bedre.
Når du trykker på en knapp, får du forventet resultat? Er navigeringen intuitiv? Dette er spørsmål vi gjerne ønsker at dere skal hjelpe oss med.

Hvordan?

I toppmenyen er det en meny hvor dere skal fokusere på punktet medlem. Under her vil dere finne 4 submenyer som danner grunnlaget i prototypen, disse er: Medlem, fakturalogg, innstillinger for klubb og varsler. Det er disse vi ønsker at dere klikker dere rundt i og gir oss deres ærlige mening om. På bunnen av hver side vil dere finne en «gi oss en tilbakemelding» knapp. Vi setter pris på om dere bruker knappene på hver side og fyller ut skjema pr side da det er mye enklere for oss å sortere ut ønskene til riktig plass i systemet.

Vi setter stor pris på din deltakelse og dine tilbakemeldinger.

TIL PROTOTYPEN