Oppdatere medlemslister før 31.12

preview_COLOURBOX17754335.jpg

Idrettslaget gjør lurt i å oppdatere medlemslistene sine før den 31.12.2017, dette vil lette arbeidet med samordna rapportering i april. 10 ting som vil gjøre KlubbAdmin - medlemshåndteringen hverdagen enklere:

Som kjent skal alle idrettslag ha tatt i bruk et godkjent elektronisk medlemsregister, der alle klubbens medlemmer skal ligge inne.

Norges Idrettsforbund har utviklet KlubbAdmin - Medlemshåndtering, som er det vi anbefaler klubbene å bruke. Les mer om det her.

10 ting som vil gjøre KlubbAdmin - medlemshåndteringen hverdagen enklere:

1. Oppdater innstillingene. Pass på at alle innstillingene er som de skal være. De idrettene som kommer opp her er de særforbundene klubben er medlem i. Dersom det er noe som savnes der må idrettskretsen kontaktes.
  2. Få alle medlemmene inn i systemet. For klubben vil det være en fordel om medlemmet selv melder seg inn via MinIdrett. Her ser du hvordan medlemmet kan gjøre det.
  3. Husk at systemet skiller mellom medlem og aktivt medlem. I KlubbAdmin - Medlemshåndtering er systemet bygd opp slik at de som ligger på grennivå blir telt som aktive medlemmer. De som ikke gjør det blir "bare" telt som medlemmer. Se forskjellen på klubb, gruppe og gren her.
  4. Opprett og bruk utvalg. Dersom man for eksempel vil ha en liste over hvilke spillere som spiller for klubbens jente 10 lag må man aktivt inn å lage dette. Det gjøres gjennom at man oppretter et utvalg, noe som er fort gjort. En lagleder kan f.eks. få tilgang til bare et utvalg: jenter 10. Og vil da bare ha tilgang til disse utøverne. Se hvordan opprette utvalg her.
  5. Bruk årstall! Ved opprettelse av utvalg gjør klubben lurt i å bruke årstall i navnet. Bruk jenter 2007 istedenfor jenter 10. Hvorfor? Da slipper man å endre hvert år.
  6. Bruk detaljer. På "instillinger" kan man opprette detaljer som man kan knytte til ulike medlemmer. Dette kan f.eks. være at den datoet det medlemmet har vist politiattest, eller at det medlemmet har busslappen og har sagt seg villig til å kjøre ulike lag på kamp. Kanskje er det noen som har sagt ja til å være med i kiosken i ny og ne? Detaljer kan enten redigeres av bare klubben eller av klubben og medlemmet (gjennom MinIdrett). Husk på at alt som lagres på et medlem er synlig for medlemmet i MinIdrett.
  7. Brukerstedsavtale. Dersom klubben skal bruke dette systemet til å fakturere må man opprette en brukerstedsavtale med BuyPass. Dette er fordi det er BuyPass som tar seg av pengeflyten. Se hvordan man oppretter dette her.
  8. 100 kroner i medlemskontigent. Alle medlemmer (med unntakt av æresmedlemmer) skal betale minimum kroner 100 i medlemskontigent. Pass derfor ekstra på dersom klubben bruker "familiemedlemskap", de samme kravene gjelder her; familiekontigenten må med andre ord dekke minimum 100 kroner for hvert medlem.
  9. 478,315 kr. Dersom man bruker systemet til fakturering er det noen kostnader knytt til dette, online- løsninger koster 2,49 % av formidlet omsetning, samt en avgift på kr. 2,09,- per transaksjon. KID-transaksjoner er priset pr. gjennomførte transaksjon - kr 14,-.  Sender man ut faktura under 478,315 kr lønner det seg med online betaling, over 478,315 kroner så lønner det seg med KID.
  10. Fakturer alltid familiekontigent først. Systemet lar deg bare fakturere én medlemskontigent per kalenderår per medlem. Det vil si at når familiekontigenten er sendt ut så kan ikke de som inngår i en familie motta flere medlemskontigenter (systemet hopper over disse ved utsendelse). Dette gjør jobben enklere for deg.

Har du spørsmål, så ta kontakt med Support på 21 02 90 90. Lykke til!!