Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

 

Forbrukerombudet presenterte reklameregler i sosiale medier

mobile_forbrukerombudet612.jpg

Norges idrettsforbundet sendte direkte fra Forbrukerombudet presentasjon av merking av reklame i sosiale medier mandag 25. september kl 13.00.

Skjult reklame er forbudt. Derfor har Forbrukerombudet laget en veileder for hvordan man skal merke innlegg på sosiale medier slik at markedsføringsloven følges. Veilederen er ment for alle som får betaling, eller andre fordeler, for å omtale eller legge ut informasjon om produkter, tjenester eller næringsdrivende.

I den forbindelse inviterte Idrettsforbundet Forbrukerombudet til Idrettens Hus, Kantina, mandag 25. september. 

Norges idrettsforbund oppfordret alle organisasjonsledd til å sette seg inn i reglene og eksemplene som veilederen gjør rede for, og informere sine egne utøvere om hvilke regler som gjelder.