Lederkurs for ungdom - For deg mellom 15 og 19 år!

samhold.jpg
Sted: Hotell Fritidsparken, Skien
Start: 13.04.2018 17:00 Slutt: 15.04.2018 15:00

Er du ung og engasjert i idretten? Mellom 15 og 19 år og ønsker å lære mer om ledelse i idretten - og kanskje gi deg et grunnlag for å få mer ansvar og morsomme oppgaver i ditt idrettslag? Da ønsker vi at du melder deg på Lederkurs for ungdom denne helgen!

Idretten trenger ungdommen i idrettslagene, og ikke bare på utøversiden. Unge ledere i idrettslag har muligheten til å påvirke og utvikle klubben og vi i Telemark idrettskrets og Vestfold idrettskrets jobber knallhardt for å øke fokuset på dette. Vi mener ungdommen bør høres og involveres av styret i idrettslagene! På den måten får man til en god balanse mellom erfarenheten de eldre sitter med - og de nye tankene og kraften de unge kommer med.

Lederkurs for ungdom er til for å ruste deg som ung idrettsengasjert slik at du blir i stand til å påta deg ansvar og kan tildeles oppgaver som kommer til gode for klubben din. Gjennom dette helgekurset vil du komme inn på temaer som:

• Hva det vil si å være en rollemodell
  • En ung leders selvbilde, selvfølelse og selvtillit
  • Hvordan idrettslaget må tenke med medlemmet i sentrum
  • Hvordan du går fra mål til handling
  • Presentasjonsteknikk og kommunikasjon

Norges idrettsforbund startet med Lederkurs for ungdom i 2008 og i løpet av de 10 første årene med dette kurset har over 3000 deltakere fullført kurset. Vi håper du ønsker å bli med blant dem!

Hvordan fungerer det med påmelding og kursgjennomføring?

Som deltaker må du melde deg på gjennom en questback minimum 2 uker før kurset starter, altså innen fredag 30. mars! Her blir du stilt noen spørsmål som hjelper oss med våre forberedelser.

Meld deg på allerede i dag - Questbacken finner du her!

Cirka halvannen uke før kurset blir du tilsendt konkret info om helgen og hva som skjer når, i tillegg til hva du skal ha med deg. Det er en klar fordel om du allerede før kurset har gjort deg opp noen tanker om hva du ønsker å bidra med i din klubb. Underveis i kurset vil vi gå inn på temaene og diskutere hva DU som ung leder kan gjøre i din klubb. Det kan være store og små oppgaver, men poenget er at du skal forlate kurset med en ambisjon om å gjennomføre noe i ditt idrettslag.

Du som deltaker vil også etter kurset bli fulgt opp av ungdomsutvalgene i Vestfold eller Telemark. De ønsker å være der for deg for å følge deg opp i din oppgave og gi deg muligheten til å knytte deg opp mot deres unge idrettsnettverk i fylkene.

Vi håper du har lyst til å være med, eller at du sender denne videre til noen du mener er aktuelle! Velkommen skal du være til Lederkurs for ungdom!