Kjøp "Idrett i 100" på DVD!

Cover til CD.jpg

Det er nå mulig å kjøpe "Idrett i 100" på DVD for kr. 200,-

Filmen bygger på boken, og er en flott oppsummering på 50 minutter!

Vi selger den på vårt kontor i Henrik Wergelandsgate 4, Kristiansand.

Åpningstid: Hverdager kl. 09:00 - 15:00.

Kontant betaling eller med Vipps.

Pris: kr. 200,- (5 stk for kr. 900,-).

Vest-Agder Idrettskrets har i 2017 markert sitt 100 års jubileum på ulike måter. Blant annet ble det tidligere i år gitt ut et større bokverk, og i disse dager er en film om historien til Idrettskretsen klar for visning.

Filmen er på 50 minutter, og vi følger utvikling og endringer gjennom disse 100 årene, og har plusset på noen år til. Mange store idrettsbegivenheter i landsdelen og internasjonale bragder av utøvere fra Vest-Agder er med, blant annet intervjuer med flere av våre eldre, store idrettsnavn, som f.eks Ole Tom Nord, Olaf Søyland og Gerd von der Lippe, for å nevne noen.

Vi har brukt bokverket som mal, og filmen er altså en forenklet, forkortet utgave av boken.

SAMFUNNSPERSPEKTIV

Vi har forsøkt å plassere utviklingen innen idretten i landsdelen i et samfunnsperspektiv, og et sentralt tema er hvordan synet på idrett for kvinner har endret se gjennom årene.

Vi har også lagt vekt på forholdet mellom kristendom og idrett, som var et ømtålig tema i mange år, og vi ser og hører historien om ”krigen” mellom Arbeiderbevegelsen og den borgerlige idretten på 1930-tallet.

DVD

Vi tror at filmen, som er gitt ut på DVD, kan bli nyttig informasjon for alle idrettslag i fylket. Det er lett å se for seg underholdende visninger på klubbaftener, på mindre sammenkomster i klubben, og til utlån til enkelmedlemmer osv.

Vi selger DVD`en for kr. 200, og tilbyr en pris på kr. 900 hvis dere kjøper fem DVD`er.

Videoen kan kjøpes ved henvendelse Vest-Agder Idrettskrets.

vest-agder@idrettsforbundet.no

Terje Larsen