Allidrett - Idrettsskole for barn

Idrettsskolen_logo_rosa450.jpg

En idrettsskole er et variert aktivitetstilbud hvor barn til og med det året de fyller 12 år får prøve seg i flere idretter og i flere miljøer, for eksempel i sal, på løkka, i skog og mark, på snø og is eller i vann. Det legges vekt på å utvikle en god grunnmotorikk, gjennom leik og aktiviteter tilpasset barnas utviklingsnivå.

Kontaktperson i Vest-Agder er Åse Karin Wigemyr

E-post: aasekarin.wigemyr@idrettsforbundet.no

Nyopprettet barneidrettsgruppe på Langenes!

Denne høsten ble det opprettet en barneidrettsgruppe på Langenes. Hver onsdag har vi hatt et tilbud til alle 1.klassinger (2010-kullet) på Langens skole. Treningene har hovedsakelig blitt gjennomført inne i gymsalen, men vi har også hatt utetreninger. På skoleplassen, fotballbanen og i skogen.

Barneidretten ble til etter en dialog mellom 3 foreldre. Vi ønsket et sted for barna hvor lekpreget aktivitet uten krav om prestasjon var i fokus. Vi kontaktet Søgne idrettslag og fikk klarsignal til å starte! Mandag 7.september hadde vi får første trening ute i sola.

Gjennom høsten har vi erfart at barna opplever stor glede av å være i aktivitet sammen med andre, og at den lekpregede aktiviteten har skapt et trygt miljø med rom for å prøve nye ting.  Det er ingenting som slår følelsen av å se et barn som smiler med hele kroppen fordi det opplever mestring!

-Aktivitetsledere/foreldre:  Ragnhild Dale Ringen, Ann-Guri Nyfeldt Bø og Anne Lise Lassen