Tildelinger av Troms idrettskrets hederstegn

Hederstegn 2018.jpg

Troms idrettskrets har hvert år gleden av å dele ut hederstegn under Idrettshelga i oktober. Hederstegn tildeles for administrativ innsats, idrettsprestasjoner for individuelle idretter og lagidretter, og til årets ildsjel. Grunnet et svært godt år for idretten i Troms, ble årets tildeling av det større slaget. Her finner du alle vinnerne i de ulike kategoriene.

Troms idrettskrets hederstegnkomite har siden Idrettskretstinget i april jobbet med tildelingen. Hederstegnkomiteen består av:

Leder: Rigmor Hansen Aarrestad, Harstad
Medlem: Johnny Hansen, Tromsø
Medlem: Hermund Dalvik, Storfjord
Vara: Mildrid Fagerli, Kvæfjord

Nederst finner du alle mottakerne som ble hedret på Idrettshelga. Følgende to mottakere hadde ikke anledning til å stille:

Erik Valnes - Bardufoss OIF
Merethe Myrseth - Kvaløysletta Skilag

Her finner du omtale av mottakerne og redegjørelse for tildeling.

Grethe Anthonsen Holm

Harstad IL

Ildsjelprisen tildeles en person som har gjort en betydelig frivillig innsats på grunnplanet i Tromsidretten. Denne personen kan enten være trener, tillitsvalgt eller ha gjort annen frivillig innsats i idrettslaget.

Klara Stensvåg

IF Skarp

Hederstegn for administrativ innsats kan tildeles personer som over lengre tid har lagt ned betydelig arbeid for Tromsidretten. Hovedvekten legges på tillitsverv på kretsnivå og høyere nivå. Trenere og dommere kan også tildeles hederstegnet.

Trond Sandelin

Rotsundelv IL

Andreas Nygaard

Burfjord IL

Hederstegnet kan tildeles idrettsutøvere og lagidretter på seniornivå som har utført en eller flere idrettsprestasjoner på høyt nivå i nasjonal og/eller internasjonal sammenheng. Hederstegnet kan også tildeles deltagere i lagkonkurranser for individuelle idretter og enkeltutøvere i lagidretter på seniornivå.

Tom Høgli

Tromsø idrettslag