Søk idrettsstipend fra Sparebanken Sør innen 1. april!

Sparebanken Sør.jpg

Sparebanken Sør utlyser herved stipend for våre beste idrettsutøvere i alderen 18-25 år. Stipendet blir utlyst en gang årlig og har søknadsfrist 1 april i 2018.  Unge og talentfulle idrettsutøvere fra Telemark oppfordres selvsagt til å søke!

Hva er Sparebanken Sør Idrettsstipend?

Sparebanken Sør Idrettsstipend er et nyttstipend (ble utlyst for første gang i 2017) på inntil kr 50 000 som kan tildeles idrettsutøvere som driver individuell idrett og par-/teamidrett på et høyt nivå. Formålet er å støtte unge utøvere innen individuelle idretter fra Agder og Telemark og gi dem mulighet til å nå toppnivå i sin idrett. Det skal tildeles inntil 10 stipender til sammen i Telemark, Aust-Agder og Vest-Agder hvert år.

Telemark idrettskrets, Aust-Agder idrettskrets, Vest-Agder idrettskrets og Olympiatoppen Sør samarbeider med Sparebanken Sør om stipendet, og inviterer aktuelle utøvere i alle klubbene i de tre idrettskretsene til å søke!

For Telemarks del i 2017 fikk Mikael Gunnulfsen (langrennsløper fra IF Ørn i Skien) og Iselin Maria Moen Solheim (bryter fra Snøgg Notodden) hvert sitt idrettsstipend på 45.000 kroner.

Hva er kriteriene for å motta stipendet?

Kriterier for å kunne søke er:

• Må være født mellom 1.1.1993 og 31.12.2000
  • Må bo i eller har lenge bodd i ett av våre tre fylker Telemark, Aust-Agder eller Vest-Agder
  • Dersom man ikke bor i området: Representere klubb i Agder/Telemark
  • Prestere på et høyt nivå i sin idrett
  • Ha ambisjoner om å bli toppidrettsutøver
  • Stipendet kan brukes til alt som kan føre til å nå målet om å bli en toppidrettsutøver

Hvordan søker jeg?

Trykk HER for søknadsskjema.

Søknadsfrist: 1. april 2018. Stipendene blir utdelt på et arrangement som besluttes på et senere tidspunkt.

Har du spørsmål? Kontakt organisasjonssjef i Aust-Agder idrettskrets, Svein Lien, på svein.lien@idrettsforbundet.no eller 90 64 52 53.

Lykke til med din søknad?