Bli med på forberedelsene til årets Idrettsting - TIK Ledermøte 21.05

Invitasjon - Telemark idrettskrets Ledermøte 2019-1.png

Den 21. mai inviterer vi til Telemark idrettskrets Ledermøte og i samme åndedrag til teaterforestillingen "Ingen er homo i 2. divisjon". Kvelden blir innholdsrik med aktuelle idrettspolitiske diskusjoner i forbindelse med årets Idrettsting og innslag knyttet til verdispørsmål i idretten. Velkommen til en spennende kveld!

Hva er Telemark idrettskrets ledermøte?

Ledermøtet arrangeres de årene det ikke er idrettskretsting og er en møteplass mellom idrettskretsen og teleidrettens organisasjonsledd. Formålet er å diskutere sentrale og aktuelle idrettspolitiske saker, samt at organisasjonsleddene blir oppdatert på idrettskretsens virksomhet.

Tema og program for kvelden

Hovedtema denne kvelden er utvalgte og viktige saker til NIF Idrettsting 2019 som ønskes diskutert og debattert. Her ønskes det engasjement og meninger om hva idrettskretsens representanter på tinget skal støtte - eller ikke - på vegne av teleidretten.

Til årets ledermøte kan vi informere om at hele 3 idrettsstyremedlemmer stiller for å diskutere idrettspolitikk med organisasjonen. Idrettspresident Tom Tvedt kommer sammen med idrettsstyremedlemmene Guri Ramtoft og Sondre Sande Gullord og vil være en aktiv del av diskusjonen i forkant av årets Idrettsting i slutten av mai.

I tillegg blir det aktuelle innslag om flere verditemaer, blant annet med teaterforestillingen "Ingen er homo i 2. divisjon" - som er mer aktuell enn noen gang knyttet til verdifokuset i norske idrett og lokalt i idrettslagene. Forestillingen gir et godt grunnlag for refleksjoner om temaet.

Mer om forestillingen:

Ingen er homo i 2.divisjon er skrevet av Andreas Koschinski Kvisgaard og sjefdramaturg Carl Morten Amundsen ved Det Norske Teatret i Oslo, som også har regi på forestillingen. Ingen er homo i 2.divisjon handler om homofili i fotballen og stiller spørsmål ved hvorfor vi ikke har noen åpent homofile fotballspillere i Norge, hvorfor ingen står frem, og ved hva det er som gjør dette så vanskelig?

Publikum møter karakteren Kristian Andersen som er fotballsupporter for Raufoss Fotball og som historien blir til igjennom. Kristian er ute på foredragsturné i regi av Norges Fotballforbundet og FRI – Foreningen for kjønns og seksualitetsmangfold. Han snakker om homofili i fotballen, diskuterer hvorfor det er så vanskelig å stå fram som homofil dersom man er fotballspiller. Ingen har stått fram ennå. Når faller denne siste bastionen for gammeldags maskulinitet?

Bli med på ledermøtet og få med deg denne forestillingen den første timen!

Hele programmet ser slik ut:

• 1800-1805 Åpning og velkommen
  • 1805-1900 Forestilling; «Ingen er homo i 2.divisjon» - Refleksjoner
  • 1900-1915 Pause m/enkel bevertning
  • 1915-1930 Statusrapportering TIK 2018 - Handlingsplan og regnskap
  • 1930-1940 Regionalisering VIK/TIK - info om status og fremdrift
  • 1940-2030 NIF Idrettsting 2019 -tingsakertil diskusjon
  • 2030-2100 Eidanger Idrettslag, «Norges gøyeste idrettslag» - Inkludering og integrering

Påmelding og kontaktinfo

Meld deg/deres representanter på her, innen torsdag 16. mai; TIK Ledermøte 2019

Kontaktperson ved spørsmål er organisasjonssjef Sondre Fjelldalen. Han kan nås på sondre.fjelldalen@idrettsforbundet.no.

Velkommen!