Etterlysning: Ung kandidat til det nye styret i Vestfold og Telemark idrettskrets

Wanted VTIK.png

Vestfold idrettskrets og Telemark idrettskrets skal slå seg sammen fra 01.01.2020 og skal i den anledning etablere et nytt idrettskretsstyre. Valgkomiteen etterlyser nå en ung kandidat til styret, enten kvinne eller mann. Kjenner du denne personen? Si ifra til valgkomiteen innen 15. august!

Vestfold og Telemark idrettskrets

Vestfold idrettskrets og Telemark idrettskrets er i en sammenslåingsprosess på lik linje som fylkeskommunene. Begge idrettskretser samles den 23. november til et konstituerende idrettskretsting, der sammenslåingen blir vedtatt og et nytt styre blir valgt for det som vil hete Vestfold og Telemark idrettskrets.

Valgkomiteen arbeider for å få på plass det beste mulige styret, og mange brikker har allerede falt på plass. Allikevel gjenstår en viktig del.

Vi etterlyser forslag på styremedlemmer under 26 år!

Både Vestfold idrettskrets og Telemark idrettskrets har over flere år arbeidet med ung representasjon og medvirkning, blant annet gjennom å ha hvert sitt ungdomsutvalg. Denne tankegangen er tatt med inn i den nye idrettskretsen, og det er vedtatt at det skal være minimum 2 styremedlemmer under 26 år.

Vi ønsker flere innspill på nettopp disse personene, som valgkomiteen nå er ute etter å finne i idretten.

Kjenner du noen som er under 26 år, idrettspolitisk engasjert og ønsker å være med på å bidra til at en ny og større idrettskrets skal videreutvikle idretten i vår nye region? Da må du si ifra til oss!

Ta kontakt med leder av valgkomiteen for Vestfold og Telemark idrettskrets dersom det er tilfelle:

Navn - Trond Inge Haugen

Epost - trond.inge.haugen@kebas.no

Telefon - 916 71 526

Send dine forslag til valgkomiteen senest 15. august! På forhånd takk for dine innspill.