Årets ildsjel i Telemark 2019: Viktor Arvesen

Viktor Arvesen - Foto Bjørn Borge Varden.jpg

Årets ildsjel i Telemark 2019 er Viktor Arvesen fra Fossum IF i Skien. Det ble avgjort på idrettskretsens siste styremøte etter at avstemningen i Varden var ferdig og tatt med i vurderingen. Vi gratulerer Viktor og ønsker han lykke til i den nasjonale vurderingen og håper selvsagt å se han på Idrettsgallaen den 5. januar. Uansett om han når opp der vil han bli hyllet på vår egen Teleidrettens Festaften den 11. januar. Foto: Bjørn Borge, Varden

Årets Ildsjel i Telemark sendes videre som kandidat til Årets Ildsjel på Idrettsgallaen!

Viktor kjempet mot Olaf Asbjørn Håstul fra Kjosen IL og Lars Magne Klovning fra Porsgrunn Orienteringslag om prisen for Årets Ildsjel i Telemark. Nomineringen til den nasjonale idrettsgallaen koordinerer Telemark idrettskrets sammen med sin egen ildsjelpris "Konrad Eriksens Ildsjelpris", som deles ut på Teleidrettens Festaften den 11. januar. Men før den tid blir det spennende å se om Viktor kan nå opp på nasjonalt nivå - vi mener i alle fall at han fortjener det!

I likhet med Telemark idrettskrets har alle idrettskretsene i landet fått utfordringen med å nominere sin ildsjelkandidat. Norges idrettsforbund mottar i disse dager. Årets ildsjel-juryen vil deretter plukke ut fem finalister som er med og kjemper om prisen Årets ildsjel på Idrettsgallaen. Vi heier på at Viktor er en av de fem!

Les mer: Årets Ildsjel 2018

Viktor Arvesen - En bidragsyter på flere måter til teleidretten

For de som ikke kjenner Viktor, her er begrunnelsen for hans kandidatur.

BEGRUNNELSE:

Viktor Arvesen har vært med i Fossum IF siden først på 60-tallet.

Klubben lå nede med brukket rygg både sportslig og økonomisk. Han var en av flere som var med og tok et tak for å få klubben opp og stå igjen. Heldigvis for klubben ble han værende. Det var på denne tiden få medlemmer igjen og alle som var med og spilte fotball hadde minst ett verv i klubben. Han har vært en markant personlighet gjennom 50 år, ikke bare i Fossum Idrettsforening, men også i Telemark Fotballkrets og NFF.

I NFF ble han headhuntet av selveste Nicken Johansen til å være med i NFF’s damekomite, hvor han satt fra ca. 1975 – 80. Det samme vervet hadde han i TFK i mange år og han var også leder av denne komitéen. Han har også vært leder av TFK’s anleggskomite hvor han i også mottok en «Anleggspris» av NFF. Han har NFF’s topplederkurs og C-kurs (trener) i fotball.

Han startet opp damefotballen i Telemark og var trener i mange år og også trener og leder av kretslag. Han har i snart 50 år vært en pådriver for damefotballen i Telemark. Han var også pådriver for å starte opp håndballgruppe på 70-tallet.

Han har vært fotballdommer i 25 år på kretsnivå, og spilt fotball selv i 20 år. Det er likevel på anleggssiden han har vært den største pådriveren. Flere utbygginger av banen og klubbhuset har han stått for, til å bli det praktanlegget de har i dag på Fossum.

Han har vel vært anleggskomiteen i klubben i 50 år, selv om han har hatt mange gode hjelpere. Han har hvert år hatt minst et verv i klubben og har vel i løpet av disse årene antakelig innehatt alle verv i klubben både i hovedforeningen, fotballgruppa og håndballgruppa.

I tillegg har han vært hoppinstruktør. De fem/seks siste årene har han i tillegg vært varamedlem til Skien Idrettsråd og leder for Skien banemesterlaug som ligger under idrettsrådet.

Telemark idrettskrets gratulererer - og inviterer til Teleidrettens Festaften den 11. januar i Ibsenhuset!

Viktor og de andre nominerte vil inviteres til Teleidrettens Festaften den 11. januar 2019 i Ibsehnuset. Dette blir den andre og siste festaften for Telemark idrettskrets - og er passende nok lagt til året idrettskretsen blir 100 år! Vi skal dele ut flere priser og feire teleidretten sammen med idrettslag, idrettsråd, særkretser og inviterte gjester og samarbeidspartnere. Vi håper på fullt hus og invitasjonene er allerede gått ut.

Alle organisasjonsledd tilknyttet teleidretten har mottatt invitasjon per e-post forrige uke og har førsterett til deltakelse. Om det er plasser igjen etter at fristen har gått ut 20. november for dette forhåndssalget vil det sendes ut åpen invitasjon til andre som vil være med på festen.

Vi sees den 11. januar!