Olympiatoppen Sørøst

Olympiatoppen Sørøst.jpg

«Sammen om de store prestasjonene»                                                           Olympiatoppens regionale avdelinger har en strategisk rolle i utviklingen av morgendagens toppidrettsutøvere, som er et av hovedmålene i norsk toppidrett. OLT Sørøst skal utfordre, kvalitetssikre og støtte prioriterte særforbunds toppidrettsarbeid i regionen.

Olympiatoppen Sørøst (OLT Sørøst) er den syvende regionale avdelingen under Olympiatoppen og dekker fylkene Buskerud, Vestfold og Telemark.

Med bakgrunn i det sterke engasjementet, tilgjengelige idrettsanlegg og ressurs-/kompetansemiljøer er OLT Sørøst etablert som en nettverksorganisasjon i samarbeid med Høgskolen i Sørøst-Norge. Målet er å hente ut det beste fra regionens fagmiljøer og legge optimalt til rette for utviklingen av morgendagens utøvere i nært samarbeid med særforbundenes prestasjonsmiljøer. I tillegg vil OLT Sørøst jobbe med tilrettelegging for å kombinere toppidrett og videre utdanning.

OLT Sørøst skal være en utviklingsarena for toppidrett i regionen som skal utfordre, kvalitetssikre og støtte særforbundenes talentutviklingsarbeid for å utvikle morgendagens toppidrettsutøvere. Dette ønsker OLT Sørøst å gjøre gjennom etablering av gode møteplasser for prestasjonsutvikling på tvers av idrettene, hvor relasjonsbygging i prestasjonsteamene, styrking av daglig treningskvalitet og konkurransegjennomføring vil være noen av kjerneoppgavene.

Det er også et uttalt mål å kunne styrke stoltheten og identitet knyttet til gode prestasjonsmiljøer i regionen som kan få ringeffekter i forhold til regionalutvikling, samarbeid med næringsliv, offentlig sektor og andre. Noen av morgendagens utøvere vil kunne nå sine mål om toppidrettsprestasjoner, mens andre vil bli både morgendagens trenere, ledere og fremtidens samfunnsborgere i regionen.

Interessert i mer informasjon om Olympiatoppen Sørøst?

Klikk deg inn på deres nettsider på www.olympiatoppen.no her!

Besøk og lik facebooksidene til Olympiatoppen Sørøst her!

Kontakt Olympiatoppen Sørøst

Jorunn Horgen