Sarpsborg kommune sier JA!

friidrett.jpg

Idretten har sett frem mot et anleggsløft i Sarpsborg og Fredrikstad i forbindelse med nye idrettsarealer ved Greåker VGS og ny Fredrik II på Værste.

I dag tirsdag 28. mai inviterte leder av kultur og næringskomiteen i Østfold fylkeskommunen, Andreas Lervik til pressekonferanse. Andreas kunne fortelle det idrettsorganisasjoner har håpet på gjennom flere år.

Det interkommunale samarbeidet realiseres – Sarpsborg kommune har bestemt seg for å si JA. Fredrikstad kommune har tidligere signalisert at de er med.

Dette er en gledens dag for idretten sier Toril A. Johansen (organisasjonssjef i Østfold idrettskrets) i en kommentar. - Dette samarbeidet vil gi idretten og innbyggerne en ny stor flerbrukshall tilrettelagt for friidrett med innebandybane på Greåker, samt mulighet for mange andre idretter.  Fredrikstad kan nå få en ny flerbrukshall (eliteserie arena for ballspill med basishall).

Idrettsbevegelsen takker for prioriteringen, vi skal bidra til å fylle hver kvadrat på de nye 16000m2 bta med nye idrettsflater. Dette vil skape folkehelse og idrettsglede for titusenvis av mennesker i fremtiden.

En stor takk til kommunepolitikerne og fylkespolitikerne som har bidratt til å realisere dette anleggsløftet.

De endelige vedtakene blir fattet 20. juni i kommuner og fylkeskommune.