Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

APD-aktivitetene

Kjøpt bilde FFF 2(web).jpg

Husk gode sko til alle aktiviteter til klatring anbefaler vi at du bruker sko med flat såle (innendørssko). Ta med et lite håndkle du kan legge på matten og på treningsapparatene. Til spinningtimene trenger du å ha med deg en vannflaske. Det er også lurt å ha med på de andre aktivitetene.

Den beste motivasjonen for å komme i gang er at du velger aktiviteter som du synes er gøy og som er på rett nivå for deg. Velg gjerne noe du har drevet med tidligere. Vær tålmodig, bruk tiden til hjelp og øk treningsmengden langsomt. Skal du trene flere dager i uka bør du variere aktivitetene. Spør oss gjerne om råd.

Du må møte presis til alle timer. Fullfør den timen du har valgt. Det er veldig forstyrrende og demotiverende for instruktør og andre deltagere hvis noen forlater salen midt i timen. Dette gjelder selvfølgelig ikke hvis du føler deg uvel, sliten eller syk.

Det er ikke meningen at du skal løpe fra time til time. Da blir treningen lite effektiv. En time med full innsats holder for en dag. Skal du allikevel være med på flere timer, så pass på å ta en pause imellom. Det er alltid mange hyggelige mennesker å prate med. Ta gjerne med matpakke. Pass på at du har spist frokost eller lunsj før du kommer, og drikk mye vann.

VANNGYMNASTIKK
Enkle bevegelser og kombinasjoner i vann for å gi bedre bevegelighet, styrke og kondisjon.

START I SAL
Enkle trinn, uten hopp og løp. Smidighet og styrke.

BASIS I SAL
Litt høyere intensitet en start i sal og mage/rygg timene.

HELSESTUDIO
Styrketrening og kondisjonstrening i apparater. Instruktør er tilgjengelig for veiledning.

LINE-DANCE
Dans uten partner, ulike danser. Sosialt og morsomt, passer alle.

SVØMMING
Gjennomføres uten instruktør, du benytter bassenget ifm. med fellesbad tider i svømmehallen.

MAGE/RYGG
Funksjonell trening (etterligning av bevegelser som vi benytter i dagliglivet) for rygg, mage og stabilitet. En aktivitet som passer alle.

GOLF
Vi tilbyr introduksjon kurs i golf / trening, hvor du får både teoretisk kunnskap om spillet masse muligheter for praktisk trening. Golf er for alle.

BODYBALANCE
Vi trener styrke, balanse og bevegelighet med øvelser fra bl.a. yoga, tai-chi og pilates, til behagelig musikk.

SIRKELTRENING
Styrke/kondisjons trening gjennom ulike øvelser jobbes det i tidsbegrensede perioder, etter-fulgt av pause hvor en flytter seg til neste stasjon/ øvelse.

SYKKEL
Sykling eller "spinning" innendørs er kjent for å være en morsom måte å komme i form på-kondisjon. Intensiteten varierer etter musikken, kaloriene brenner fort. Passer for alle som liker å svette. Ulike intensiteter fra start, basis og middels.

BODY PUMP
En effektiv styrke-time. Vi trener med vektstenger i sal, der hver enkelt bestemmer vekten på stanga.

BOWLS
Mye lik bocca. Et kulespill som spilles innendørs med en usymmetrisk kule. Passer for alle, uansett alder og funksjonsevne.

ZUMBA
Er dansebasert men det lett å følge med på trinnene. Der andre mer tradisjonelle treningsformer er bygget opp etter puls og takt, baserer Zumba seg i stedet på formen i musikken. Bli med på noe morsomt!

QI GONG
En meget gammel kinesisk behandlingsmetode som har vært benyttet for å forebygge og behandle sykdommer i over 5000 år, effektiv for å skape både fysisk og psykisk balanse.

AFRO STYRKE
Store dynamiske og enkle bevegelser til herlige rytmer.