Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

KomVennsion

APD_Komve.jpg

KomVennsion er to inspirasjonsdager for instruktører innen lavterskeltilbud.  Instruktørene fra Aktiv på dagtid i Oslo vil ta dere gjennom mange ulike aktivitetsøkter med felles diskusjon og gjennomgang i etterkant. Er du kanskje litt lei av dine egne opplegg? Lei av egne timer? Vanskelig å finne på noe nytt? På jakt etter en ny aktivitet? Da er dette noe for deg.

 

Oslo Idrettskrets har siden 1995 drevet aktivitetstilbudet Aktiv på dagtid (Apd). Det overordnede målet med tilbudet er å bidra til å aktivisere og integrere personer i Oslo i alderen 18-67 år som mottar en trygdeytelse.

Det er fire forhold som gjør Apd til et vellykket treningstilbud (NOVA – en undersøkelse av deltagernes erfaringer); 

  • HØY KVALITET – spesielt på fellestreninger
  • RIMELIG å delta
  • LAVTERSKELTILBUD – både trening og sosialt
  • IKKE ER EN DEL AV HJELPEAPPARATET

Apd er for mennesker som sliter og trenger et holdepunkt i hverdagen.

I Apd jobber 7 idrettspedagoger, med høy kompetanse og lang erfaring. Daglig sørger de for at deltagerne får en god treningsopplevelse gjennom mestring, fellesskap og glede. De vil gjerne dele sine erfaringer med deg.

Er du instruktør innenfor samme fagfelt eller jobber i lignende lavterskeltilbud?

Er du kanskje litt lei av dine egne opplegg? Lei av egne timer? Vanskelig å finne på noe nytt? På jakt etter en ny aktivitet?

Du kan kanskje mye om trening, treningslære, kosthold og motivasjon, men føler at det skorter litt på det praktiske og at du sårt trenger litt påfyll av øvelser og idéer.

På KomVennsion blir det fokus på praktisk gjennomføring av de mest populære aktivitetene vi tilbyr i Apd. Ulike saltimer, vanngymnastikk, ballaktiviteter og klatring. Aktiviteter og timer av kort varighet og med dialog, veiledning og erfaringsutveksling i etterkant.

Idrettspedagogene i Apd tar deg gjennom to teorifrie og inspirerende dager. I trygge og intime omgivelser får du nå mulighet til selv å kjenne våre aktiviteter på kroppen. Du kan ikke se på, du må delta, men du må IKKE være god. Her kan du få praktisk påfyll, nye kontakter og mulighet til å utveksle erfaringer med andre som jobber i samme fagfelt.

Pris for hele helgen kr 900, pris kun en dag kr 500.

Storgata 38

09.00-09.30 Start

10.15-11.00 Styrkesirkel

11.30-13.30 LUNSJSERVERING

12.00-12.30 Zumba

12.00-12.45 Sykkel intervall

12.45-13.15 Styrke

13.00-14.30 Styrkerom, åpen time med instruktør tilstede

13.45-14.30 Yoga

17.00-19.00 Pizza

 

Vulkan Klatresenter/Kolsås Klatreklubb, Vulkan 13
(Vi har alt utstyret du trenger)

09.00-10.15 Klatring

10.30-11.45 Klatring

 

Anker Hotell

15.30-17.00 Foredrag "Hva kan fysisk aktivitet være for mennesker som sliter?" ved Toril Moe spesialrådgiver fysisk aktivitet og psykisk helse. Oslo universitetssykehus. Klinikk for psykisk helse og avhengighet.

 

Storgata 38

10.00-10.30 Start

11.15-12.00 Styrkesirkel

12.00-14.00 LUNSJSERVERING

13.00-13.45 Zumba

13.00-14.30 Styrkerom, åpen time med instruktør tilstede

13.30-14.15 Sykkel 45

14.00-14.45 Yoga

 

Svømmeakademiet, Munchs gt. 7
(Badehette er påbudt.)

10.00 Garderobene åpner

10.30-11.15 Vanngym

11.45-12.30 Vanngym

 

Voldsløkka, Stavangergaten 26
(Ingen dusjmuligheter)

10.00-10.30 Innebandy

11.00-11.30 Volleyball

12.00-12.30 Fotball

START
Denne timen passer godt for deg som ikke har trent tidligere, eller av en eller annen grunn har vært lenge borte fra fysisk aktivitet. Timen har lav/middels intensitet med enkle trinn til musikk, noe løp og hopp.


ZUMBA
Time med enkle trinn og bevegelser til fengende latinamerikansk musikk. E ektiv danseinspirert trening med rytmer, hoftesving og glede.


STYRKE
Enkel styrketrening for hele kroppen, med/uten utstyr, og med egen kroppsvekt på matte. Denne timen passer både for deg som ikke har trent så mye før, og for deg med mer erfaring.


STYRKESIRKEL
45 min styrketime (sirkeltrening) med noe tøffere intensitet enn styrke timen. Man forfl ytter seg til ulike stasjoner i oppsatt rekkefølge.


YOGA
Trening for kropp og sjel med fokus på å forene kropp, sinn og pust som en integrert helhet. Positiv effekt på bevegelighet, pust, konsentrasjon, stress og kroppsbevissthet.


VANNGYM
Skånsom styrke- og kondisjonstrening i vann, som foregår stående i bassenget. Alt nødvendig utstyr får du låne av oss. Timen ledes fra bassengkanten. Du kan delta selv om du ikke kan svømme.


SYKKEL 25 OG INTERVALL
Enkel og effektiv kondisjonstrening på stasjonær sykkel innendørs. Sykkeltimene er varierte og inneholder en oppvarmingsdel, en eller flere kondisjonsdeler og en nedtrappingsdel. Vi avslutter med lett uttøyning. Husk å ha med vannflaske og håndkle.


MED BALL
Ballspill på lavterskelnivå. Vi tilbyr volleyball, innebandy og fotball. Vi har det utstyret som trengs. Husk innesko.


KLATRING
Klatring foregår innendørs og passer for alle aldre, nybegynnere så vel som erfarne klatrere. Klatring utfordrer og utvikler styrke, bevegelighet, kondisjon og psyke. Du får låne alt klatreutstyr av oss. Også klatresko. Vi anbefaler treningstøy med lange ermer og lange ben.


DIALOG
Etter hver time og aktivitet er det anledning til felles evaluering og utveksling av erfaringer med instruktøren og de andre deltagerne.


STYRKEROM – ÅPEN TIME
Forslag til øvelser. I apparatene og/eller øvelser på matte, med frivekter, strikker og hantler. Du kan selv prøve ut øvelsene med hjelp fra instruktørene.

Gå ikke glipp av foredraget
HVA KAN FYSISK AKTIVITET VÆRE FOR MENNESKER SOM SLITER?
- fritidssyssel, behandling eller rett og slett aktivitet

ved Toril Moe,
spesialrådgiver fysisk aktivitet og psykisk helse.
Oslo universitetssykehus.
Klinikk for psykisk helse og avhengighet.

Lørdag kl 15.30
på Anker Hotell, som ligger tvers over gaten for Apd.

Aktiv på dagtid (Apd) holder til i Storgata 38, i Blå Kors gården, vegg i vegg med Legevakten. 

Det er gangavstand til Svømmeakademiet i Munchs gt 7 (bak Tinghuset og rett ved St. Olavs plass). Trikk 17 eller 18 til stoppested Tinghuset.

Det er gangvei langs Akerselven til Vulkan Klatresenter, Vulkan 13. Buss 34 eller 54 fra stoppested Jacobs kirke til stoppested Telthusbakken.

For å komme til ballspill på Voldsløkka, Stavangergaten 26, ta buss 34 fra stoppested Jacobs kirke, til stoppested Voldsløkka.

Vi har ikke de mest moderne fasiliteter å by på, men det hindrer oss ikke fra å ha mye aktivitet.

All lunsjservering foregår i Storgata.

Fremmøteregistrering gjøres hele dagen, men i god tid før valgt aktivitet!

Ønsker du mer informasjon, send en e-post til aktivpadagtid@idrettsforbundet.no eller ring Apd kontor 902 32 777.

Det er bindende påmelding. Vi sender faktura. Husk riktig fakturainfo og organisasjonsnummer hvis din arbeidsgiver skal betale.

Ved påmelding booker du deg inn på timer og aktiviteter du vil delta på. Hvis det allerede er fullbooket vil teksten bli svakt synlig og ikke mulig å komme inn på. Da må du velge noe annet. 

Påmeldingsfrist er 10. oktober.

Påmelding gjøres her.