Ida.jpg

Mentorprogram for unge ledertalenter

Nestleder i idrettskretsens ungdomsutvalg og leder av Lillehammerstudentenes idrettslag deltar i mentorprogram for unge ledertalenter.

- På første samling ble vi utfordret på egne verdier og på det å se på oss selv som leder, og de neste vil gå mer på å lede gjennom andre og organisasjonen, forteller Ida.

Nestleder for Ungdomsutvalget i Oppland idrettskrets og leder for Lillehammer Studentidrett, Ida Haugstad Stake (22) er med på mentorprogrammet for unge ledertalenter i regi av NIF og Norges Studentidrettsforbund (NSI)!

Mentorprogrammet er en del av NSI sin strategi for perioden 2018-2020 og består av en kombinasjon av støtte fra mentor, påfyll av faglig kunnskap og praktisk ledererfaring. Dette mentorprogrammet er for ledertalenter som er en del av utdanningsprogrammet til Norges Studentidrettsforbund.

Dette programmet skal bidra til å skape dyktige ledere som er trygge på seg selv og det de driver med. Programmet består av tre samlinger, hvorav første samling allerede er gjennomført.

-Jeg er veldig fornøyd etter første samling og ser fram til å bli utfordret mer og til å lære mer. Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen med både mentor og med resten av menteene, sier Ida.

Mentoren til Ida er Mads Andreassen (avbildet med Ida ovenfor - foto: Alexander Eriksson, NIF), som er ansatt som fagansvarlig idrettsfag i Norges idrettsforbund.

Ida, som opprinnelig er fra Gol, studerer på Høgskolen Innlandet Lillehammer og tar en master i innovasjon. Fra før har hun en Bachelor i Sport Management fra samme høgskole.

Vi ønsker deg lykke til, Ida!

Tags: @studentidrett @idrettsforbundet #mentor #studentidrett #idrettsnorge

Info om programmet er hentet fra Norges studentidrettsforbunds hjemmeside: http://studentidrett.no/lederutdanning/mentorprogram-for-unge-ledertalenter