kjetil-jansrud.png

En honnør til Opplandsidretten!

Vi lar Kjetil Jansrud være symbolet på alle de fine representantantene for Opplandsidretten i Pyoungyang.

OL i Pyongyang pågår nå og i løpet av lekene skal ni utøvere med rot i Opplandsidretten kjempe for sin og Norges ære. Ni utøvere – alle gode forbilder – som alle setter pris på den gode starten de fikk på sin idrettskarriere i moderklubbene. Klubber med tillitsvalgte, frivillige og foresatte som på sin egen fritid har sørget for skiløyper, hoppbakker, «piper» og is under skøyter slik at de håpefulle skulle få best mulig opplevelse av idrettsglede og mestring. Selve grunnlaget for et livslangt liv i idretten.

Selvsagt er det kommet store bidrag til idrettskarrierene fra dagens utdanningsinstitusjoner, team, landslag og Olympiatoppen Innlandet. Vi skal heller ikke glemme kommunene som velvillig bidrar med tilskudd og anleggsbygging. Men disse hadde ikke hatt utøvere om de nevnte frivillige, tillitsvalgte og foresatte la forholdene til rette for bredden på grasrota. Slik er norsk idrett bygget opp – talentene gror og blomstrer fra bredden!

Johanne Killi og Markus Kleveland, Dombås IL, Kjetil Jansrud, Peer Gynt Alpinklubb, Robert Johansson, Søre Ål, Aleksander Reichenberg, Lillehammer Ishockeyklubb, Maren Skjøld og Ingvild Flugstad Østberg, Gjøvik Skiklubb, Maren Lundby, IL Kolbukameratene og Mari Eide Øystre Slidre Idrettslag. Vi ønsker dere alle lykke til i Pyongyang!