FE9E5878 kopi.jpg

Idrettskretstinget 2016

Nordland idrettskrets og Idrettens studieforbund Nordland inviterer alle ledere i idrettslag, idrettsråd og særkretser til Idrettskretstinget 2016.

IDRETTSKRETSTINGET 2016
Dato:
lørdag 23. april
Tidspunkt: 09:00 - 13:00
Sted: Scandic Bodø Hotell

PÅMELDING
Frist: 11. april

Dokumentene til kretstinget lastes ned her:

TINGDOKUMENT - sakenes behandling
TINGDOKUMENT ISF NORDLAND - sakenes behandling

Planverk 2016-2019
IDRETTSPOLITISK PLATTFORM
VIRKSOMHETSPLAN

ÅRSRAPPORTER
Årsrapport 2014
Årsrapport 2015

REGNSKAP 2014 og 2015
KONTROLLKOMITÈENS RAPPORT 2015

KRETSTINGSSEMINARET
Tidspunkt: 14:00 - 17:00
Tema: Anleggsdekningen i Nordland - hvordan står det til?

Idrettskretsen og Nordland Fylkeskommune har bestilt en rapport fra Telemarksforskning som belyser sammenhengen mellom anlegg og aktivitetsnivået. Rapporten gir en pekepinn på hvordan det står til på anleggsfronten i Nordland og sammenligner oss med fylkene Troms og Nord-Trøndelag.

Nordlandsidretten har stor deltakelse innen barneidretten, men vi har store utfordringer med å beholde ungdommen. Tall fra idrettsregistreringen (2014), viser at kun 54% av ungdom i Nordland er fysisk aktive i regi av et idrettslag. Dette tallet har vært stabilt lavt de siste 10 årene i Nordland. Vi ligger dermed 10% under landsgjennomsnittet og langt bak våre nabofylker.

Kan anleggsdekningen har noe å si for den lave ungdomsdeltakelsen i Nordlandsidretten? Og hvilke anlegg trenger vi i Nordland de neste årene? Vi inviterer til debatt i etterkant av presentasjonene.

PROGRAM finner du her:

MERK! Påmelding til kretstinget gir deg automatisk tilgang til seminaret. Har du ikke anledning å delta på seminaret, vennligst gi oss beskjed så snart som mulig.

TINGMIDDAG
Tidspunkt: 19:00
Idrettskretsen inviterer alle deltakere på kretstinget til middag i etterkant av seminaret (sted kommer)

For spørsmål ta kontakt med:

Organisasjonssjef Kristin Setså
mobil 419 00 249
e-post kristin.setsaa@idrettsforbundet.no

Følgende represetanter kan møte på idrettskretstinget med stemmerett:

a) Idrettskretsens styre

b) Styreledere i særkretsene i Nordland. Dersom leder er forhindret fra å delta, møter nestleder eller annet styremedlem

c) Styreledere i idrettsrådene i Nordland. Dersom leder er forhindret fra å delta, møter nestleder eller annet styremedlem

d) Inntil 12 representanter fra bedriftsidretten

e) Representanter fra idrettslagene etter følgende skala

• Lag med mer enn 500 medlemmer - 3 representanter
  • Lag med 250 - 500 medlemmer - 2 representanter
  • Lag med færre enn 250 medlemmer - 1 representant

Dersom lederen er forhindret fra å delta, møter nestleder eller annet styremedlem.

Ved beregning av antall representanter legges medlemstall pr 31.12.14 til grunn. Hvis noen av lagene er i tvil om hvor mange representanter man er berettiget til, ta kontakt med idrettskretsen.

Videre møter uten stemmerett men med tale- og forslagsrett i de saker som ligger innenfor utvalgets/komiteens arbeidsområde:

• Kontrollkomiteens medlemmer
  • Revisor

ISF-tinget har samme tingsammensetning som idrettskretstinget. Styret i ISF Nordland er personidentisk med styret i idrettskretsen. Representanter må være valgt på årsmøte/ting eller oppnevnt av styret etter fullmakt fra årsmøtet/tinget.

Kjønnsfordeling

Representanter til idrettskretstinget må oppfylle NIFs krav til kjønnsfordeling og valgbarhet iht. NIFs lov § 2-4 til §2-7. Manglende oppfyllelse av bestemmelsene kan få konsekvenser for representasjonsretten.

§ 4       Kjønnsfordeling

(1)           Ved valg/oppnevning av styre, råd utvalg/komité mv. og ved representasjon til årsmøte/ting, skal begge kjønn være representert. Sammensetningen skal være forholdsmessig i forhold til kjønnsfordelingen i medlemsmassen, dog slik at det ved valg/oppnevning av mer enn tre personer skal velges/oppnevnes minst to personer fra hvert kjønn. Bestemmelsen gjelder også der det velges mer enn ett varamedlem.

(3) Ved representasjon må den delegasjon som faktisk møter tilfredsstille bestemmelsen, hvis ikke mister organisasjonsleddet det antall representanter som mangler for å oppfylle bestemmelsen.

Reise
Idrettskretsen dekker reise for idrettsrådene. Det blir reiseutgiftsfordeling for representantene fra særkretser og idrettslag.

Flybillett kan bestilles gjennom American Express tlf. 22 98 37 30. Be dem sende faktura til Nordland idrettskrets merket ”Idrettskretsting”. Ikke benyttede flybilletter vil bli belastet det enkelte organisasjonsledd.

Opphold
Overnatting skjer på Scandic Bodø Hotel. Hvert organisasjonsledd dekker overnatting med frokost for sine representanter, mens idrettskretsen dekker lunsj og middag lørdag.

Overnatting i enkeltrom med frokost koster kr. 685,- pr person pr natt, overnatting i dobbeltrom med frokost kr. 465,- pr person pr natt.

PÅMELDING
Påmeldingsfrist er 30. mars 2016

For spørsmål om reise og opphold vennligst kontakt idrettskretsen på 75711400 eller nordland@idrettsforbundet.no