Anleggsløft i Nordlandsidretten

_MG_6349.jpg

Nordland idrettskrets har gjort den første tildelingen fra sitt anleggsfond og delt ut 340 000,- til idrettsanlegg i Nordland.

"Nordland trenger et anleggsløft, og med midler fra SNN-fondet har Nordland idrettskrets derfor opprettet et anleggsfond på 1.1 millioner. Vi vil tildele midler fra fondet over en periode på to år, og nå er altså første søknadsrunde over. Det var mange gode søknader og det er blitt tildelt midler til hele fem prosjekter. Vi ønsker ildsjelene i alle klubbene som har fått tildelinger lykke til videre med sine prosjekter", sier org.sjef i Nordland idrettskrets, Kristin Setså.

Anleggene som fikk tildelt midler er:

• Fageråsen, hoppsenter, 150 000.-
  • Bodø hockey, ishall, 75 000.-
  • Bodø Cycleklubb, velodrom, 75 000,-
  • Valnesfjord IL, lysløyper mm., 20 000.-
  • Tverlandet IL Ski, lysløype mm., 20 000,-

"Første søknadsrunde er nå over, men det vil bli nye muligheter for å legge inn søknad til anleggsfondet allerede til høsten. Vi vil prioritere anlegg som vil utvikle Nordlandsidretten, og vi oppfordrer idrettslag til å søke om midler. Ny søknadsrunde er enda ikke satt, men vil bli offentliggjort på våre hjemmesider og i sosiale media", avslutter Tom Mørkved, leder i anleggsutvalget i Nordland idrettskrets.