Lederkurs for ungdom

IMG_5585.jpg

Lederkurs for ungdom er et kurs for ungdom i alderen 14-19 år. Kurset forbereder deltakerne på lederverv i ulike deler av klubbarbeidet i norsk idrett. Ungdommene som deltar tilegner seg en unik kompetanse som gjør at de aktivt kan delta der beslutningene tas i idrettslaget.

Kursets varighet:
25 timer (fre-søn)

Lederkurs for ungdom har som mål å gi deltakerne en spennende helg fylt av action, teambuilding og masse ny lærdom. Kursholderne tar deltakerne med på en reise i hvordan idrettsorganisasjonen fungerer, og hvordan man kan få innflytelse i idrettslaget sitt. Man får en innføring i ulike ledelsesverktøy som kan brukes i sin trener/ledergjerning og det beste av alt: Du treffer mange ungdommer fra ulike steder i Nordland som brenner for deg samme som deg»!

KURSETS INNHOLD:

• Teambuilding
  • Selvtillit og selvfølelse
  • Rollemodell
  • Medlem i sentrum
  • Ungdom som ressurs
  • Fra mål til handling
  • Kommunikasjon
  • Presentasjonsteknikk

Lederkurset bruker en induktiv læringsmetode. Deltakerne blir involvert fra start til slutt, og jobber mye med å reflektere over egen rolle, gjennom individuell jobbing og gruppearbeid.

For spørsmål om kurset, kontakt utdanningskonsulent
Iselin Brenna
e-post: iselin.brenna@idrettsforbundet.no