Få har slått ned så mange barrierer som tidligere verdensmester i kickboksing og europamerster i boksing; Henriette Kitel fra Molde

100 åringen lever i beste velgående

Lørdag 02.11.2019 inviterte idrettskretsen til idrettsgalla og seminar, den beste måten å feire seg selv er å løfte andre!

Klokken 12:00 var det omlag 200 personer samlet i Bjørnsonsalen for å sette i gang den store dagen for Møre og Romsdal idrettskrets. På agendaen stod det både seminar, fotballkamp og ikke minst idrettsgalla.

Her kan du se og laste ned bilder fra hele dagen.

Konferansier, Solveig Straume fra Høgskolen i Molde, geleidet publikum på en strålende måte igjennom programmet som besto av innslag fra Marius Sørlie, Tom Erik Heimen, Henriette Kitel og Karoline Bjerkeli.

"For dokke som syns at dokke har reist langt – vel, i følge OC Torstensen som var formann i Møre distriktslag for idræt (altså idrettskretsen), frå 1920-1923 var lange avstander den absolutt største utfordringa for idrettens utbredelse på Møre. Med fjordar som skulle kryssast, men sjeldne båtavgangar kunne det ta opp til seks dagar for eksempel for en representant frå Sunnmøre som skulle overvære et styremøte i det såkalla distriktsrådet ein ettermiddag i Molde. Ting har heldigvis endra seg på 100 år" innleda Straume.

Senere på kvelden var det idrettsgalla hvor 260 feststemte mennesker hadde møtt opp for å hedre tidligere, nåværende og kommende idrettshelter; både utøvere og de som legger til rette.

Gallaen som var en fin blanding av kulturelle innslag, tilbakeblikk på de hundre årene som har gått siden idrettskretsen ble stiftet og prisutdelinger, ble en fin opplevelse for alle tilstede.

Prisvinnere:

Idrettsstipend fra Møre og Romsdal fylkeskommune: Birte Franck-Petersen, Gaute Skar og IL Braatt

Årets Dugnadshelt: Per Olav Blikås

Per Olav Blikås her sammen med prisutdeler for Gjensidige Nordmøre og Romsdal, Eyvind Pettersson.

Møre og Romsdal idrettskrets sin idrettspris: Janikke Gjægtvik

Krister Andree Bergstad fra IL Braatt tok imot prisen for Janikke Gjægtvik som ikke var tilstede.

100 årets mannlige- og kvinnelige utøver: Karsten Warholm og Tone Gravvold.

Prisvinnerne Tone Gravvold og Karsten Warholm flankert av idrettstyremedlem Ole Jørstad og Fylkesmann Rigmor Brøste.

Her kan du se og laste ned bilder fra hele dagen.